Facebook Pixel – čo to je a ako ho naplno využiť?
Pri online reklame je pre zadávateľov dôležitý jeden základný parameter – jej cena. Ak to aspoň trochu s reklamou myslíte vážne, začnete sa zaujímať o efektívne možnosti jej realizácie. V rámci Facebooku môžeme hovoriť o jednom základnom nástroji, ktorý vám postačí na vytvorenie efektívnej kampane. Volá sa Facebook Pixel.
Čo je Facebook Pixel?
Facebook Pixel je kód, ktorý je nutné umiestniť na vašu webstránku. Pomocou súborov cookie, ktoré vloží automaticky do prehliadača vášho zákazníka, dokážete sledovať jeho správanie na vašom webe. Facebook Pixel vám ponúka informácie o konverziách z vašich reklám na Facebooku, ponúka možnosť remarketingu zákazníkov, ktorí váš web už navštívili, ale je vhodný aj na budovanie publika pre vaše budúce reklamy.
Aké prínosy ponúka Facebook Pixel?
Všeobecne môžeme povedať, že Facebook Pixel má dva obrovské prínosy – umožňuje sledovať aktivitu ľudí mimo Facebooku na základe toho, že klikli práve na Facebook reklamu; a umožňuje cieliť vaše budúce reklamy na ľudí, ktorí už navštívili váš web alebo ich môžeme považovať za vašu (takmer) ideálnu cieľovú skupinu. Po rozdelení na drobné tak Facebook Pixel ponúka:
Sledovanie konverzií a predajov
Pomocou Facebook Pixel môžete sledovať, aká úspešná je vaša reklama na základe priamej akcie, ktorú vykonal zákazník po kliknutí na ňu. Vidíte, či si pred kúpou produkt pozrel ešte na svojom počítači, prípadne ho kúpil priamo cez smartfón, ale aj to, či náhodou neodišiel z vašej stránky s už vloženým produktom do košíka.
Na základe týchto informácií viete nielen vytvoriť efektívnejšie reklamné kampane, ale aj vykonať úpravy vašej webstránky, ktoré budú viesť k vyšším predajom alebo konverziám.
Facebook Pixel vám umožní sledovať viaceré udalosti (angl. events) na vašom webe. Patrí medzi ne:
- zobrazenie obsahu webu po kliknutí na reklamu,
- vyhľadávanie produktu na vašom webe,
- registrácia zákazníka,
- pridanie produktu do košíka,
- pridanie platobných údajov do profilu zákazníka,
- vykonanie platby za produkt,
- lead zákazníka (registrácia, prihlásenie na odber newslettra, …),
- pridanie produktu medzi obľúbené.
Okrem toho si môžete v rámci Facebook Pixel systému nastaviť aj sledovanie parametrov v rámci udalostí (eventov) Pixelu. Tie vám prezradia napríklad:
- akú hodnotu mal tovar vložený do košíka,
- aké produkty si zákazník vložil do košíka,
- koľko produktov si zákazník pridal do košíka,
- cez aké zariadenie zákazník nakupoval,
- odkiaľ prišiel zákazník na váš e-shop alebo web.
Remarketing
Práve situácia, kedy zákazník odišiel z vašej webstránky bez toho, aby si kúpil nejaký produkt, aj keď on mal očividný záujem, je základom úspešného remarketingu. Ten však môžete využiť aj v prípade zákazníkov, ktorí už raz navštívili váš web.
Remarketingová reklama ich “zasiahne” po druhýkrát a ponúkne im napríklad malú zľavu alebo poštovné zadarmo, čo ich častokrát presvedčí, aby si daný produkt alebo službu kúpili. Reklama vo forme remarketingu je dlhodobo považovaná za veľmi úspešnú, pretože ponúka nízke CPA (cost per action – cena za akciu).
Na základe remarketingu môžete na Facebooku vytvárať dynamické produktové kampane, ktoré budú rozhodne úspešnejšie ako propagovanie celého portfólia vašich produktov. Reklama na produkty, o ktoré zákazník už prejavil záujem, vás bude stáť menej a bude efektívnejšia ako všeobecne nastavené propagácie.
Vytváranie publika
Zabudnite na cielenie reklamy na masy ľudí, z ktorých je vašim potenciálnym zákazníkom len mizivé percento používateľov. Vytvorte si pre svoje reklamy nové publiká, ktoré budú založené na dátach z Facebook Pixelu.
Nemusíte osloviť len ľudí, ktorí už váš web navštívili, no ich demografické údaje a záujmy môžete využiť na oslovenie im podobných potenciálnych klientov. Ak svoju reklamu cielite na takto vytvorené publikum, máte oveľa väčšiu šancu na jej úspech pri nižších cenách za preklik alebo konverziu.
Ako nastaviť Facebook Pixel a integrovať ho na váš web?
Vytvorenie a integrovanie Facebook Pixel kódu na váš web je dnes otázkou niekoľkých minút. Stačí, aby ste vo svojom Správcovi reklám na Facebooku prešli v menu na položku Pixels a klikli na možnosť Create a Pixel.
Po akceptovaní podmienok Pixelu si musíte zvoliť jeho meno. Dôležité je myslieť na fakt, že každý reklamný účet na Facebooku má k dispozícii iba jeden pixel kód. Preto jeho meno voľte všeobecnejšie, nie so zameraním na konkrétnu reklamnú kampaň. Po zadaní mena uvidíte možnosti pre integrovanie Pixel kódu na váš web.
Ako vložiť Facebook Pixel kód na váš web
Existujú dve možnosti vloženia Pixel kódu na váš web. Pokiaľ používate nejaký CMS systém pre správu vášho webu, môžete využiť rozšírenie Tag Manager, ktoré nainštalujete ako klasický plugin. V prípade, že využívate iné riešenie (alebo sa vám tento postup zdá jednoduchší), môžete Pixel kód na váš web vložiť ako kód do HTML hlavičky (medzi tagy <head> a </head>). Takýmto spôsobom musíte kód vložiť na všetky podsekcie vášho webu, ktoré chcete sledovať.
Pri vkladaní špeciálnych metrík (napríklad v spojení s tlačidlom “Vložiť do košíka”) je nutné vygenerovať špeciálny Pixel kód udalosti a ten umiestniť do príslušného kódu tlačidla, prípadne na stránku, na ktorú daný prvok vedie.
Ako skontrolovať funkčnosť Pixel kódu
Funkčnosť vášho Pixel kódu môžete rovnako skontrolovať dvomi spôsobmi. Jedným je nainštalovanie rozšírenia Facebook Pixel Helper pre prehliadač Chrome, ktoré vás upozorní na prítomnosť funkčného Pixel kódu. Druhým je priamo možnosť kontroly Pixel kódu v manažérovi reklám na Facebooku, v sekcii Pixel. Tu musíte sledovať, či sa pri Pixeli zobrazuje stav “aktívny”.
Hoci generovanie aj nasadenie Pixel kódu zaberie skúsenému používateľovi len niekoľko minút času, menej zdatné firmy alebo menší podnikatelia s tým môžu mať problém. Dôležitým pritom nie je len správne nasadenie Pixel kódu na váš web, správna integrácia eventov (udalostí) a ich parametrov, ale aj následné nastavenie reklám na základe dát, ktoré vám poskytuje a tvorba nových, efektívnejších reklám.