Slovník

Slovník marketingových pojmov, ktorý vám pomôže zorientovať sa v online-marketingovej džungli. Všetky pojmy sú starostlivo popísané a vysvetlené, aby vám pomohli lepšie pochopiť ich význam, prípadne spôsob ich výpočtu a použitia v praxi.

HTTPS

HTTPS predstavuje skratku pre Hypertext transfer protocol secure a označuje zabezpečenú verziu HTTP protokolu, ktorý pomáha chrániť vaše prehliadanie vďaka bezpečnému prepojeniu prehliadača a webových adries, ktoré navštívite.  Ako to funguje a prečo je to dôležité? HTTPS používa pre šifrovanie…

ROMI

ROMI predstavuje skratku z anglického názvu Return On Marketing Investment. Využíva sa na vyčíslenie návratnosti marketingových investícií. Do nákladov sa v tomto prípade počítajú len náklady spojené s marketingom, napr. náklady na platenú reklamu, sociálne siete, podujatia a iné marketingové…

B2C marketing

Business to customer alebo skratka B2C marketing je veľmi častou formou marketingu v e-commerce segmente. Ide v podstate o predaj tovaru alebo služby koncovému zákazníkovi. Ak by bola vaším zákazníkom firma, pôjde o B2B marketing. Tradičný model predaja koncovému zákazníkovi…

CMS

Content Management System (CMS), v preklade systém na správu obsahu, je softvérová aplikácia alebo sada nástrojov, ktorá umožňuje používateľom vytvárať, spravovať a upravovať digitálny obsah na webových stránkach bez nutnosti technických znalostí programovania. CMS systémy sa stali kľúčovou súčasťou moderných…

ROS

ROS, skratka pre výraz „Run of Site,“ označuje typ umiestnenia bannerových reklám na webových stránkach. Pri nákupe ROS bannerových reklám si inzerenti nevyberajú konkrétne miesto na stránke, kde sa ich reklama zobrazí. Namiesto toho sa reklamy zobrazujú náhodne v rôznych…

SMM

Social Media Marketing, často skrátený ako SMM, je jedna z najdynamickejších a najvplyvnejších foriem digitálneho marketingu. Využíva rôzne platformy sociálnych médií na propagáciu produktov, služieb alebo značiek a na budovanie vzťahov so zákazníkmi. Okrem toho, že SMM poskytuje spoločnostiam spôsob,…

Produktový feed

Produktový feed (alebo informačný kanál) je súbor (vo formáte CSV, XML, JSON atď.) s informáciami o produktoch na vašom webe. Tento súbor je hlavným zdrojom údajov pre reklamné platformy, napr. Google Ads a Meta Ads, pre porovnávače Heureka, Favi, Biano…

Indexácia webu

Indexácia webu je proces zhromažďovania, analýzy, ukladania a periodickej aktualizácii údajov zo všetkých webových stránok a ich následného pridávania na stránky vyhľadávacích nástrojov. Pokiaľ web nie je v indexe (databáze) vyhľadávača (napr. Google, Seznam a pod.), tak sa nezobrazí ani…

Porovnávač cien

V digitálnom veku, kde sa spotrebitelia môžu ľahko dostať k informáciám o produktoch a službách, hrajú porovnávače cien kľúčovú úlohu v nákupnom procese. Tieto nástroje nielenže pomáhajú spotrebiteľom nájsť najlepšie ceny, ale aj výrazne ovplyvňujú marketingové stratégie mnohých firiem. Čo…

BOF – Bottom of the Funnel

V marketingovej terminológii predstavuje skratka BOF (Bottom of the Funnel) spodnú časť tzv. konverzného lievika, v ktorej sa nachádzajú zákazníci pripravení urobiť konečné rozhodnutie o nákupe. Táto fáza je kľúčová, pretože práve tu sa menia potenciálni zákazníci na reálnych zákazníkov. …

A/B testovanie

A/B testovanie, známe aj ako split testovanie, je metóda porovnania dvoch verzií webovej stránky, reklamy alebo iného marketingového materiálu s cieľom určiť, ktorá verzia prináša lepšie výsledky. V kontexte PPC reklám to znamená vytvorenie dvoch variant reklamy (označených ako verzia…

Impresia

Impresia je metrika, ktorá predstavuje počet zobrazení reklamy používateľom. Keď sa reklama zobrazí na obrazovke používateľa, považuje sa to za jednu impresiu. Na rozdiel od kliknutí, ktoré merajú interakciu používateľa s reklamou, impresia meria len samotné zobrazenie. Je základným ukazovateľom…