Získajte užitočné marketingové tipy

Budeme vám posielať len užitočný obsah. Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí.

Čo sú to Riešenia v Google Ads a ako ich využiť naplno

Google Ads, ako jedna z najvýznamnejších platforiem pre digitálnu reklamu, neustále prináša inovácie, ktoré majú za cieľ zjednodušiť prácu inzerentov a zlepšiť výkonnosť ich kampaní. Jednou z takýchto inovácií sú Riešenia (Solutions), nová sada nástrojov zameraná na optimalizáciu reklamných kampaní. Tieto nástroje integrujú automatizáciu a analýzu dát do procesu správy reklám, čím umožňujú efektívnejšie riadenie kampaní bez nutnosti pokročilých technických zručností. 

Čo sú to Riešenia (Solutions) v Google Ads

Riešenia sú relatívne novým nástrojom v Google Ads, ktorý sa v účtoch objavil začiatkom tohto roka. reakciou spoločnosti Google na skripty, ktoré povoľuje v účtoch používať, hoci skripty pochádzajú z rôznych iných stránok. Dodatočné informácie z reklám, ktoré Google inzerentom neposkytoval, automatizácia kontrol a aktualizácia kampaní bola doteraz možná len prostredníctvom skriptov. Teraz už môžeme na niektoré z týchto postupov využiť Riešenia, ktoré sú poskytnuté spoločnosťou Google a sú dostupné priamo v Google Ads. 

Riešenia pomáhajú vytvoriť automatizované a prispôsobené pracovné postupy bez vykonania zmien v kóde. Sú dostupné pre všetkých inzerentov a nevyžadujú technické zručnosti ani znalosti kódovania. Riešenia môžeme nájsť v ponuke Hromadné akcie v službe Google Ads, ktorá používateľom umožňuje rýchlo vytvárať automatizované a prispôsobené pracovné postupy.

Na čo slúžia Riešenia?

Šablóny Riešenia v Google Ads šetria inzerentom čas tým, že umožňujú rýchle generovanie prehľadov a efektívnu správu kampaní bez manuálneho zásahu alebo zmien v kóde webových stránok. Je však nevyhnutné poznamenať, že využitie tohto nástroja znamená aj poskytnutie väčšej kontroly spoločnosti Google, čo nemusí byť všetkým inzerentom príjemné, pretože hlavným cieľom spoločnosti Google je, samozrejme, maximalizovať svoj vlastný príjem.

Rozdiel medzi Riešeniami a skriptami

Hlavný rozdiel medzi Riešeniami Google Ads a skriptami je v tom, že Riešenia sa obmedzujú na informácie, ktoré vám už Google povedal alebo na akcie, ktoré sa v Google Ads aj bez toho dajú ľahko dokončiť. Svoju výkonnosť reklám už napríklad vidíte v zobrazení kampaní, Riešenie ju len pekne usporiada do grafov a tabuliek. To, kedy sa štatistiky výrazne odchyľujú od normy tiež vidíte priamo v účte, ak svoj reklamný účet poznáte dobre, ale Riešenia vám to opäť pekne zobrazia a poskytnú upozornenia v reálnom čase. Dalo by sa povedať, že skripty sú o niečo užitočnejšie a Riešenia niektoré skripty určite nenahradia, hlavne, čo sa napr. týka Performance Max kampaní. Napriek tomu však tento relatívne nový nástroj od Googlu nemusíme hneď zatracovať. To, ako Riešenia využiť, si ukážeme v tomto článku.

Implementácia Riešení

Ak chcete začať používať Riešenia vo vašom Google Ads účte, musíte prejsť do časti Nástroje – Hromadné akcie – Riešenia. Pomocou tlačidla + otvoríte ponuku dostupných typov Riešení. 

Zvoľte si typ, ktorý vám vyhovuje, kliknite na možnosť Vytvoriť nové a pomenujte si ho. Každé Riešenie si upravte podľa svojich potrieb a uložte. 

Súhrn účtu

Toto Riešenie umožňuje vytvoriť report na základe včerajšej štatistiky výkonnosti pre celý účet Google Ads s predvolenými grafmi. Ak pridáte e‐mailovú adresu, report sa na ňu odošle vo formáte HTML. Google odporúča naplánovať spustenie tohto Riešenia každý deň o 3:00 alebo neskôr, aby bola zaistená presnosť, pretože štatistiky služby Google Ads môžu mať oneskorenie až tri hodiny. Môžete si nastaviť aj frekvenciu odosielania tohto reportu od jednorazového odoslania až po pravidelné odosielanie. Riešenie je možné využiť na pravidelné zasielanie prehľadov klientovi, pokiaľ ste správca účtu. 

Nastavili sme denné odosielanie súhrnu účtu do mailu. V nastavenom čase nám Google poslal mail s tabuľkou metrík, kde je prehľad spendu, priemernej ceny za klik, CTR, podielu zobrazení, počtu zobrazení a počtu klikov. Metriky sú uvedené za predchádzajúci deň a sú porovnávané s údajmi dva dni dozadu a týždeň dozadu. 

Výkonnosť reklamy

Prostredníctvom daného riešenia Google vytvorí tabuľku s niekoľkými predvolenými tabuľkami a grafmi, ktoré majú pomôcť analyzovať výkonnosť reklám. Riešenie generuje report pomocou štatistík za minulý týždeň. Google odporúča naplánovať jeho spúšťanie na každý týždeň v pondelok. V nastavení je však dostupná frekvencia raz, každú hodinu, denne, týždenne a mesačne.

Pri každom spustení Riešenia sa vytvorí nový prehľad výkonnosti reklamy. Ku všetkým týmto prehľadom má tvorca prístup na Disku Google. Skript môže odosielať správu e-mailom jednému alebo viacerým príjemcom.

Detektor anomálií účtov

Detektor anomálií účtu upozorní inzerenta vždy, keď sa účet Google Ads náhle správa príliš odlišne od toho, čo bolo zaznamenané v minulosti. Keď sa vyskytne problém, skript pošle používateľovi e-mail s upozornením. Google odporúča naplánovať spúšťanie každú hodinu, aby sa z upozornení vyťažilo maximum. Ak by boli upozornenia príliš časté, odporúča naplánovať spúšťanie tohto riešenia na každý deň, ideálne niekedy uprostred dňa. Riešenie sa dá prispôsobiť a percentuálne nastaviť na anomálie metrík – kliknutia, náklady, zobrazenia a konverzie. Ohľad sa berie na historický priemer týchto metrík. Je možné nastaviť aj počet týždňov, za ktoré sa preskúmavajú historické údaje, a to na 4, 13, 26 a 52 týždňov. 

Google vystaví dokument, kde reportuje metriky zobrazenia, kliky, konverzie a spend z daného dňa v porovnaní s historickými dátami. V tomto prípade porovnáva 26 predchádzajúcich týždňov. 

Kontrola odkazov

Riešenie Kontrola odkazov kontroluje URL v účte a e‑mailom vás upozorní, ak je s nimi nejaký problém. Podrobnosti uloží do tabuľky. Analýza predstavuje jednu kompletnú kontrolu všetkých webových adries použitých v účte. Jej dokončenie môže vyžadovať viacero spustení. Google odporúča naplánovať spúšťanie tohto riešenia každú hodinu, čo však môže byť dosť otravné. Frekvencia sa dá ale upraviť aj na jednorazový report, na denné, týždenné a mesačné opakovanie. 

Pri nastavovaní Riešenia si môžete zvoliť, aké webové adresy chcete skontrolovať. Či chcete len URL použité v reklamách alebo aj v podkladoch. Tiež je možné si vybrať, či chcete kontrolu uskutočňovať len v aktívnych reklamách a podkladoch alebo aj pozastavených. Ak si zvolíte možnosť Používať základné overenie kódu chyby, tak sa za chyby budú považovať kódy odpovede HTTP 4xx a 5xx. Za platný kód odpovede by mala väčšina používateľov považovať kód 200, ale je možné nastaviť aj iné kódy. Ďalšou možnosťou, ktorú Riešenie ponúka definovať, sú reťazce zlyhaní. Vkladá sa na každý riadok jeden. Už je potrebné nastaviť len počet dní medzi analýzami, zvoliť si, aké výstupy posielať e-mailom a nastaviť frekvenciu posielania reportu. 

Ako výsledok Google posiela email, v ktorom je info, koľko URL je nefunkčných a priloží link s tabuľkou a konkrétnymi nefunkčnými odkazmi. 

Flexibilné rozpočty

Pomocou tohto Riešenia je možné nastaviť každodenné upravovanie rozpočtov podľa vlastných nastavení. Flexibilné rozpočty vytvoria každý deň nový rozpočet, aby sa výdavky rozdelili rovnomerne, a po minutí rozpočtu zníži rozpočet na nulu. Google odporúča naplánovať spúšťanie Riešenia každý deň o polnoci v miestnom časovom pásme alebo krátko po nej, aby sa rozpočet na nasledujúci deň využil čo najlepšie.

Nastavili sme pre kampaň [Search] Category rozpočet 50 € v dátumoch 23.-27.9. Na výber sú 2 stratégie rozpočtu a to vážené a rozpočet s rovnakou váhou. V prípade možnosti rovnakej váhy sa celková suma rozdelí rovnomerne do denného rozpočtu medzi všetky dni. V prípade váženej stratégie rozpočtu sa celková suma rozdelí do denného rozpočtu, ktorý sa bude zvyšovať od dátumu spustenia do dátumu ukončenia. Posledným nastavením je nastavenie frekvencie, kde máme na výber z možností žiadne nastavenie, raz, každú hodinu, denne, týždenne a mesačne. 

Zoznam bežných vylučujúcich kritérií

Posledné z dostupných Riešení sa týka vylučujúcich kľúčových slov a umiestnení. Na základe nastavení vytvorí Riešenie zdieľaný zoznam vylučujúcich kritérií, ktorý potom použije na všetky kampane v tomto účte. Pomocou štítkov v konfigurácii filtra je možné obmedziť, na ktoré kampane sa zoznam použije. Riešenie odošle na zadanú e‑mailovú adresu správu so súhrnom akcií, ktoré urobilo. Google odporúča naplánovať spúšťanie tohto riešenia na každý deň alebo každú hodinu.

Pri každom Riešení je ešte pred uložením dôležité urobiť autorizáciu. Ak ju neurobíte a Riešenie len uložíte, tak nebude fungovať. Každé Riešenie je možné po uložení upraviť, spustiť alebo vymazať cez Možnosti v stĺpci Akcie. 

Výhody používania Riešení v Google Ads

Integrácia Riešení do PPC procesov môže v značnej miere zmeniť spôsob, akým marketéri pristupujú k časovému manažmentu:

  • Cieľom automatických funkcií je znížiť manuálne úsilie pri rutinných činnostiach, ako je tvorba prehľadov, správa budgetov či identifikácia neštandardných situácií v kampaniach.
  • Vďaka ušetrenému času sa PPC špecialisti môžu viac sústrediť na tvorbu a rozvoj dlhodobých stratégií, ako aj na hĺbkovú optimalizáciu existujúcich kampaní.
  • Použitie Riešení môže zefektívniť pracovné postupy a môže viesť k efektívnejšej správe kampaní.
  • Dlhodobé používanie môže viesť k zlepšeniu výkonnosti kampaní a zvýšeniu návratnosti investícií vďaka vyššej efektívnosti.

Záver

Riešenia v Google Ads predstavujú pokrok v automatizácii a optimalizácii reklamných kampaní. Tieto nástroje ponúkajú určitú škálu funkcií, od generovania prehľadov po flexibilné nastavovanie rozpočtov, čím prispievajú k efektívnejšiemu riadeniu reklamných účtov. Aj keď Riešenia môžu výrazne zjednodušiť mnohé aspekty správy kampaní, je dôležité pristupovať k nim s kritickým myslením a strategickým plánovaním. Optimálne využitie Riešení vyžaduje pravidelné testovanie, analýzu výsledkov a prispôsobovanie nastavení podľa špecifických potrieb každého reklamného účtu. So správnym prístupom môžu Riešenia v Google Ads významne prispieť k zlepšeniu výkonu a efektivity digitálnych reklamných stratégií.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Jana Mešťanová
Jana Mešťanová

Pracujem na performance kampaniach v Google Ads, Facebook Ads a porovnávačoch. Tvorím články na blog, školenia a starám sa o firemné teambuildingy.

Získajte užitočné marketingové tipy

Buďte medzi prvými, ktorí si prečítajú naše nové články.

Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí.