Google uvádza nové rozšírenia o formulár pri reklamách vo vyhľadávacej sieti
Google Ads prichádza s novou formou rozšírenia reklám vo vyhľadávacej sieti, ktorá je už niekoľko týždňov v testovaní. Ide o formulár v rozšíreniach, ktorý inzerentom dokáže zachytiť potenciálnych zákazníkov a umožňuje získavať leady podobnou formou ako pri Lead Ads na Facebooku. Rozšírenia o formuláre vedia zaznamenať záujem potenciálnych zákazníkov o spoločnosť, produkty alebo služby.
Spoločnosti môžu od užívateľov takto získať informácie ako sú meno, e-mail, PSČ a telefónne číslo. A to všetko jednoducho a bez vytvárania vstupných stránok alebo webových formulárov a tiež bez toho, aby užívateľ musel opustiť priestor Google. Aby to potenciálnym zákazníkom ešte viac uľahčili, Google doplní kontaktné údaje užívateľa uložené v prehliadači automaticky a užívateľ už len stlačí tlačidlo odoslať.
Optimalizovaný pre mobilné zariadenia
Nie je žiadnym tajomstvom, že inzerovanie na mobilných telefónoch býva niekedy zložité. Obrazovky sú malé, pripojenie nie je vždy rýchle a udržať si pozornosť užívateľov je tvrdý oriešok. Spojením všetkých týchto nepríjemných faktorov dochádza k skutočnosti, že miera konverzií v mobilnej sieti je mnohokrát nižšia ako pri PC. Spoločnosť Google už v minulosti hľadala kreatívne riešenia, ktoré používateľom umožnia nové spôsoby konverzie, bez toho, aby navštívili mobilnú stránku – od možnosti priamo kontaktovať firmu prostredníctvom rozšírenia o telefónne číslo, prostredníctvom správy cez rozšírenie o správu po priame nákupy cez Google Shopping. Teraz prostredníctvom rozšírenia o formulár budú môcť užívatelia konvertovať a poskytovať svoje kontaktné informácie bez toho, aby sa museli prekliknúť na webovú stránku.
Šikovná možnosť pre inzerentov
Nové rozšírenia o formuláre zväčšia reklamu vo vyhľadávacej sieti aj na mobilných zariadeniach a pomáhajú dosahovať konverziu oveľa jednoduchšie a rýchlejšie. Podobne ako pri iných rozšíreniach reklamy platí inzerent len vtedy, ak užívateľ klikne na rozšírenie. Nie je zaručené, že sa reklamy s rozšírením o formulár budú zobrazovať stále, ale je pravdepodobné, že sa budú zobrazovať na vyšších pozíciách vo vyhľadávacej sieti nad organickými výsledkami vyhľadávania.
Rozšírenie o formulár prináša minimálne 5 benefitov:
· Zachytenie potenciálnych zákazníkov na trhu – Ak niekto proaktívne vyhľadáva online produkt alebo službu, je viac než pravdepodobné, že produkt alebo službu aj kúpi, resp. objedná. Formulár zabezpečí užívateľovi získanie produktu či služby jednoduchšou formou a inzerentovi databázu novej skupiny zákazníkov.
· Bezproblémové použitie na mobilných telefónoch – Uľahčujú používateľom vyhľadávajúcim firmu alebo produkt prostredníctvom mobilných telefónov nadviazať kontakt a poskytnúť informácie aj na cestách.
· Automaticky vyplnené formuláre – Pre odoslanie formulára bez akejkoľvek námahy doplní Google informácie inzerenta, uložené vo webovom prehliadači, do formulára automaticky.
· Vylepšenie miery konverzie reklám vo vyhľadávacej sieti – Už pri testovaní beta verzie bolo zaznamenané zvýšenie konverznej miery.
· Google publikum konvertuje rýchlejšie – Jednoduchšie používateľské rozhranie znamená, že pre užívateľov existuje menej prekážok pri zadávaní údajov a vytváraní leadov.
Rozšírenia o formulár nahradia rozšírenia o správu
Od januára 2020 Google ukončil možnosť použitia reklamného rozšírenia o správu. Do konca januára sa toto rozšírenie ešte zobrazovalo, od februára sa však už nebude. Nahradí ho práve rozšírenie o formulár, ktoré poskytuje širšie možnosti a mohlo by byť efektívnejšie. Zatiaľ čo rozšírenie o správu umožňovalo užívateľom kontaktovať priamo inzerenta cez správu a objednať si schôdzku, získať cenovú ponuku alebo požiadať o informácie, rozšírenie o formulár dokáže od užívateľa získať viac informácií naraz. Vo formulári môže inzerent požiadať užívateľa o meno, e-mail, PSČ alebo telefónne číslo. Ďalšia výborná možnosť od Googlu pre získavanie nových zákazníkov.
Ako vytvoriť rozšírenie o formulár?
Tvorba rozšírenia o formulár je naozaj jednoduchá a chce to len pár kliknutí. V účte Google Ads prejdite na Reklamy a rozšírenia a v Rozšíreniach vyberte možnosť Rozšírenie o formulár pre potenciálnych zákazníkov.
Zvoľte Výzvu na akciu z predvolených možností a vyplňte Text rozšírenia, ktorý môže mať 30 znakov.
Vyplňte 3 kľúčové prvky rozšírenia a to Nadpis s možnosťou 30 znakov, Názov firmy s možnosťou 25 znakov a Popis, v ktorom môžete použiť až 200 znakov.
Ďalším krokom je výber požadovaných informácií od užívateľa. Nežiadajte príliš veľa informácií. Nechceme, aby užívatelia ukončili svoju fázu kvôli tomu, že proces odosielania bude zdĺhavý. V tejto fáze vyžaduje Google pravidlá ochrany osobných údajov organizácie. Do rozšírenia môžete pridať tiež obrázok na pozadí.
Nakoniec zostáva už len vyplniť správu, ktorá potvrdzuje, že odoslanie prebehlo správne. Tu je priestor pre zahrnutie poďakovania a možnosť prekliku na webovú stránku. Správa je limitovaná na 200 znakov.
Dôležité obmedzenia pri rozšírení o formulár
Rozšírenia o formulár pre potenciálnych zákazníkov sú skvelou novou možnosťou, ale aj tieto rozšírenia majú určité obmedzenia.
· Zobrazujú sa len v kampaniach vo vyhľadávacej sieti
· Zobrazujú sa len v mobilných zariadeniach a tabletoch
· Nie je možné vytvárať tieto rozšírenia na úrovni účtu ani reklamnej skupiny. Dajú sa vytvárať len na úrovni kampane.
· Pre niektorých inzerentov, ako sú online lekárne, výrobcovia liekov a pod., nebude možné zhromažďovať údaje prostredníctvom rozšírení o formulár.
· Používanie osobných údajov získaných od potenciálnych zákazníkov musí byť v súlade s pravidlami ochrany osobných údajov spoločnosti Google, s pravidlami zhromažďovania údajov spoločnosti Google a v súlade s ochranou osobných údajov miestnych užívateľov.
· Pri vytváraní formulára máme zatiaľ obmedzené možnosti počtu polí na vyplnenie.
· Ak cesta potenciálneho zákazníka skončí odoslaním formulára, nevieme ako by ďalej interagoval s webovou stránkou, ak by sa na ňu preklikol priamo cez reklamu.
Pre koho sú rozšírenia o formulár vhodné?
Vďaka rozšíreniam reklamy o formulár inzerent jednoducho získa množstvo nových leadov a potenciálnych zákazníkov, ktorý sú vo vysokom štádiu rozhodovania sa. Výborná príležitosť pre efektívne utratenie financií za reklamu sa naskytá B2B spoločnostiam a spoločnostiam, pre ktoré je významné získavanie leadov. Aby spoločnosti dokázali čo najskôr nadviazať kontakt s potenciálnymi zákazníkmi, Google ponúka 2 možnosti, ako sa k dátam od nich dostať.
Údaje sa dajú stiahnuť vo formáte CSV: pod rozšírením o formulár sa nachádza modrý odkaz na stiahnutie. Kontaktné informácie bude ale Google zaznamenávať len po dobu 30 dní, preto je potrebné časté sťahovanie. Druhou možnosťou je nastavenie integrácie webhook. Pri vytváraní formulára vyberte možnosť doručenia potenciálnych zákazníkov a zobrazí sa možnosť „Spravovať potenciálnych zákazníkov pomocou webového vyhľadávania“. Za použitia URL a kľúča budú leady viesť priamo do CRM.
Nové rozšírenia reklamy o formulár ponúkajú nové revolučné riešenie, ktoré inzerentom pomáha dosahovať viac konverzií v mobilnej sieti. Skvelá možnosť pre získavanie leadov B2B spoločnostiam. Hoci majú tieto rozšírenia aj viaceré nedostatky, stojí za to ich vyskúšať. Nezabúdajme však ani na zaujímavé prostredie webovej stránky, na ktorú sa užívateľ po odoslaní vyplneného formulára pravdepodobne preklikne.