Prípadová štúdia: Google Ads, Facebook Ads
Babalác: 688 % medziročný rast vďaka strategickým zmenám
Juraj Kuracina
majiteľ
Predstavenie klienta
Babalác je internetový obchod, ktorý sa špecializuje na predaj kvalitných, zmysluplných a edukačných hračiek pre deti. Svojim začiatkom siaha do roku 2017, kedy vznikol ako magazín poskytujúci rady pre mamičky, recenzie detských produktov a rôzne návody a omaľovánky.
Vzhľadom na rastúcu popularitu magazínu sa v roku 2022 jeho majitelia rozhodli pridať aj e-shop, ktorého cieľom je ponúkať len tie najlepšie hračky, ktoré sú starostlivo vyberané s dôrazom na kvalitu a zmysluplnosť.
E-shop Babalác je spravovaný rodičmi, ktorí sa riadia jednoduchým pravidlom: v ponuke sú len hračky, ktoré by sami kúpili pre svoje deti. Tento prístup zaručuje, že zákazníci nájdu v e-shope výber tých najlepších hračiek, ktoré nielen zabavia, ale aj niečo naučia. Okrem toho, každý nákup podporuje občianske združenie ČERVENÝ NOS Clowndoctors, čím zákazníci pomáhajú aj iným deťom. Názov “Babalác” vznikol zo slova, ktoré používali pred uspávaním malej dcérky, čo dodáva obchodu osobitý a rodinný charakter. Za zmienku určite stojí aj maskot e-shopu – milý farebný škriatok.
Cieľom e-shopu Babalác je ponúknuť hodnotné a krásne hračky pre deti, ktoré sú pre rodičov najdôležitejšími osobami na svete. Tím Babalác verí, že zákazníci budú spokojní nielen s kvalitou hračiek, ale aj s vedomím, že podporujú dobrú vec.
Vstupná analýza
Majiteľ e-shopu Juraj Kuracina nás oslovil na spoluprácu v októbri 2023. To nám nedávalo veľmi široký časový priestor na efektívnu prípravu na najsilnejšiu sezónu v roku. Nám sa to ale celkom podarilo a už v polovici novembra sme spúšťali naše prvé kampane.
Klient si dovtedy reklamy spravoval sám (s výnimkou nejakých dvoch mesiacov, kde spolupracoval s freelancerom), pričom mal v účte len dve kampane: vyhľadávaciu a PMAX kampaň. Vo vyhľadávacej kampani bola nastavená len jedna reklamná skupina zameraná na najpopulárnejšiu kategóriu produktov a používali sa len kľúčové slová s voľnou zhodou. PMAX kampaň bola spustená bez podkladov, len s produktovým feedom. Zoznam vylučujúcich kľúčových slov bol v účte prítomný, avšak nebol poriadne naplnený, a taktiež chýbali rozšírenia reklám.
Pri našej analýze sme samozrejme nezostali len pri kampaniach, ale pozreli sme sa aj na štruktúru webu, členenie kategórií, filtre, či produktové stránky. Ako jeden z hlavných strategických problémov e-shopu sme identifikovali umiestnenie webu na subdoméne, čo v tej dobe bolo na adrese shop.babalac.sk, pričom na hlavnej doméne bol magazín. Toto nastavenie vychádzalo z historického vývoja projektu, no už to nebolo celkom aktuálne, tak aby to nebrzdilo rozvoj e-shopu. Klientovi sme odporučili, aby zmenu nerobil hneď, ale presun e-shopu na hlavnú doménu urobil až po konci hlavnej sezóny, ktorá v tej dobe už začínala.
Súhrn analýzy účtu a aktuálneho stavu:
- Klient spravoval reklamy sám (2 mesiace spolupracoval aj s freelancerom).
- Celková nespokojnosť s výkonnosťou a stagnácia e-shopu.
- V účte boli dve kampane: vyhľadávacia a PMAX.
- Vo vyhľadávacej kampani bola len jedna reklamná skupina na najpopulárnejšiu kategóriu produktov.
- Používali sa iba kľúčové slová s voľnou zhodou.
- PMAX kampaň bola bez podkladov, len s produktovým feedom.
- Zoznam vylučujúcich kľúčových slov nebol poriadne naplnený.
- Chýbali rozšírenia reklám.
- Strategický problém s umiestnením webu na subdoméne.ň
Vzhľadom na uvedené nastavenie a pokrytie produktov Pmax kampaňou sme boli spočiatku skeptickí v tom, že či dokážeme v účte dosiahnúť nejaké zázračné obraty. A tak sme sa dohodli len na krátkej spolupráci jednorázových zmien, vyhrnuli sme si rukávy a pustili sa dopráce.
Návrh riešenia
Po úvodnej analýze sme sa rozhodli zlepšiť Google Ads účet klienta vykonaním viacerých krokov. Najprv sme vykonali analýzu kľúčových slov, ktorá nám odhalila ďalšie produktové kategórie, na ktoré sa oplatí zamerať. Z analýzy sme získali aj dostatok vylučujúcich kľúčových slov, ktoré sme následne pridali do zoznamov vylučujúcich kľúčových slov a implementovali do nových kampaní.
Vo vyhľadávacej kampani sme pridali reklamné skupiny pre nové produktové kategórie a vytvorili sme aj DSA kampaň, ktorá samostatne pokryla ďalšie “low search” výrazy. Navyše sme vytvorili nové skupiny podkladov podľa kategórií, do ktorých sme pridali údaje z feedu a doplnili ich o nadpisy a obrázky. Nakoniec sme pridali aj brandovú kampaň.
Sumarizácia činností a zmien:
- Vykonali sme analýzu kľúčových slov a pripravili novú štruktúru účtu.
- Identifikovali sme ďalšie produktové kategórie na zameranie.
- Získali sme dostatok vylučujúcich kľúčových slov a pridali ich do zoznamov vylučujúcich kľúčových slov v nových kampaniach.
- Pridali sme reklamné skupiny pre nové produktové kategórie vo vyhľadávacej kampani.
- Vytvorili sme DSA kampaň, ktorá pokryla ďalšie aj slabo vyhľadávané výrazy.
- Vytvorili sme nové skupiny podkladov podľa kategórií, doplnili sme ich o nadpisy a obrázky.
- Doplnenie remarketingových publík a ich doplnenie do kampaní.
- Doplnili sme všetky chýbajúce rozšírenia reklám.
- Pridali sme brandovú kampaň.
Dosiahnuté výsledky
Vstupné štatistiky
November 2022
Cena: 506 €
Konverzie: 112
Hodnota konverzií: 7 925 €
ROAS: 1 330 %
December 2022
Cena: 463 €
Konverzie: 44
Hodnota konverzií: 2 607 €
ROAS: 562 %
Naše výsledky
November 2023
Cena: 1 130 € (+119 %)
Konverzie: 256 (+127 %)
Hodnota konverzií: 23 804 € (+200 %)
ROAS: 2 137 % (+60 %)
December 2023
Cena: 1 001 € (+116 %)
Konverzie: 241 (+442 %)
Hodnota konverzií: 20 564 € (+688 %)
ROAS: 2053 % (+265 %)
Po nastavení kampaní sme zaznamenali prudký nárast konverzií, ako aj celkovej hodnoty obratu. Samozrejme v druhej polovici novembra začala aj akcia Black Friday, takže nie len naše kampane sa postarali o pekný výsledok, ale aj produktové zľavy, ktoré mal klient v ponuke (podobný scenár ale prebiehal zrejme aj rok predtým). Každopádne druhá polovica novembra získala o 125 % konverzií viac, pričom hodnota konverzií vzrástla o 197 %. Náklady pritom narástli len o 54 % a hodnota ROAS sa zvýšila o približne 92 % na krásnych 2587%.
Dobré výsledky pokračovali aj v decembri, aj napriek tomu, že sa klient rozhodol kampane tesne pred Vianocami vypnúť, lebo už nestíhal expedovať tovar. Kampane sme následne zapínali až 25.12., teda deň po štedrom dni. Pri 116 % náraste nákladov sme dosiahli o 442 % viac konverzií s hodnotou konverzií navýšenou o 688 % oproti decembru 2022. ROAS sme dosiahli na úrovni 2053 %, pričom v decembri 2022 mal klient ROAS na úrovni 562,50 %. Jednalo sa teda o nárast o 265 %.
Klient hodnotil spoluprácu počas predvianočného obdobia veľmi pozitívne, pričom v decembri zaznamenal nárast obratu celého e-shopu na takmer päťnásobok oproti predchádzajúcemu rekordnému obratu. Výsledky z reklamných systémov ako Google a Facebook boli rekordné. Po Vianociach klient urobil viaceré úpravy na webe, pridal nové produkty a po opätovnom spustení kampaní sme reklamy prehodili na novú doménu.
Kvôli vypnutým reklamám sme kampane dočasne nastavili na maximalizáciu kliknutí, následne sme prešli na stratégiu tROAS. Nevýkonnú DSA kampaň po sezóne a málo fungujúce reklamné skupiny vo vyhľadávacej kampani sme pozastavili. Štruktúra účtu je aktuálne udržiavaná pomerne jednoduchá s PMAX kampaňou, vyhľadávacou kampaňou a brandovou kampaňou.
Sumarizácia výsledkov:
- Klient veľmi pozitívne hodnotil spoluprácu počas predvianočného obdobia a kvôli tomu nás požiadal o predĺženie spolupráce.
- V decembri dosiahol nárast obratu e-shopu na takmer päťnásobok predchádzajúceho rekordného obratu.
- Rekordné výsledky z reklamných systémov Google a Facebook.
- Po Vianociach klient upravil web a pridal nové produkty.
- Kampane sme prehodili na novú doménu, dočasne nastavili na maximalizáciu kliknutí, potom prešli na tROAS.
Plány na ďalšie obdobie
Aktuálne klient plánuje pridávať ďalšie produkty na svoj web a expandovať na český trh. Aj keď mimo sezóny samozrejme nemá tak výborné výsledky, očakáva zvýšenie objednávok počas júna, keďže je Medzinárodný deň detí a koniec školského roka.
Sumarizácia plánov na ďalšie obdobie:
- Pridanie ďalších produktov na web.
- Expanzia na český trh.
- Pridanie nových skupín podkladov do PMAX kampaní.
- Pridanie nových kategórií do vyhľadávacej kampane.
- Pokračovanie v optimalizácii kampaní na preklenutie náročnejšieho letného obdobia.