Prípadová štúdia: Facebook Ads, Google Ads
Zvýšili sme tržby spoločnosti Bebee.sk o 150%
Boris Miček
majiteľ hračkárstva
Predstavenie klienta
Vstupná analýza
Boris Miček, majiteľ hračkárstva Bebee, bol od začiatku pomerne skeptický voči možnostiam Facebooku, no veľmi otvorený možnostiam spolupráce. Sám si dovtedy tvoril kampane v súkromnom reklamnom účte, ktoré boli umiestnené len vo formáte príbehu (stories) na jedno publikum. Tvrdil, že toto má ako formát už otestované, že ako jediné mu prináša výsledky, aj keď pomerne slabé, a že nič iné doteraz nefungovalo (neprinášalo predaje). Samotná kampaň skutočne prinášala veľmi dobré výsledky, no z hľadiska celkového počtu kampaní a výnosov účtu to nebolo zďaleka vyhovujúce.
Analýza webu
V prvom bode sme analyzovali web a zistili sme, že jednak je veľmi pekne navrhnutý, rýchly, používa modernú šablónu overeného cloudového systému a čo je najdôležitejšie, obsahuje aj zaujímavý a pomerne unikátny sortiment. Z technického hľadiska analytiky a publík už bolo niečo rozbehnuté, no klient urobil jednu veľkú chybu, a to, že reklamy doteraz propagoval cez svoj osobný reklamný účet, a nie cez business manager. Museli sme teda začať “na čistej lúke”, s nulovými predošlými dátami a publikami.
Našou podmienkou bol reklamný rozpočet aspoň na úrovni 500€ na mesiac, s čím klient aj súhlasil. Neskôr nás však poprosil, či by sme nemohli začať prvé dva mesiace na sume 300€, s čím sme súhlasili.
Návrh riešenia
Navrhli sme štruktúru, ktorá obsahovala hlavne statický a dynamický remarketing, nové akvizičné kampane a takisto nové umiestnenia, teda nie len príbehy (stories), no takisto aj novinky (newsfeed) na Facebooku, Instagrame, pravý stĺpec, či kolekcie ako špeciálny formát pre mobilné zariadenia.
Dosiahnuté výsledky
Vstupné štatistiky
ROAS: (nový účet)
Výnosy: (nový účet)
Už prvý mesiac keď sme začali sa prejavil nový návrh štruktúry o výrazné navýšenie objednávok. Klient bol veľmi spokojný s dosiahnutými výsledkami a už po polke mesiaca súhlasil s navýšením mesačného rozpočtu na pôvodne dohodnutých 500€.
Teší nás, že sme zatiaľ klienta presvedčili a určite aj nadchli v to, že kampane na Facebooku so solídnou štruktúrou a serióznym prístupom a meraním prinášajú reálne výsledky a výnosy, a hlavne dokážu nakoniec priniesť výrazné zvýšenie obratov e-shopu, či iného projektu.
Na druhej strane, ak sa jedná ako aj v tomto prípade o produkty s nižšou predajnou priemernou hodnotou, tak treba pracovať dlhodobo a veľmi poctivo na viacerých kanáloch na tom, aby sa z dlhodobého hľadiska dosahoval pozitívny návrat z investícií do reklamy.
Aktuálne sme vstúpili do “uhorkovej sezóny”. Máme k dispozícii cenné dáta – vieme kto nakupuje, vieme čo funguje v rámci kreatívy a komunikácie a čo nie. V týchto mesiacoch budeme kampane mierne utlmovať na aktuálnych výdavkoch, s cieľom čo najvyššej miery návratnosti a zameriame sa hlavne opatrne na outdoorové produkty.