Prípadová štúdia: Google Ads, Facebook Ads
Inšpirácia.live: Nárast v online vzdelávaní o 2 700 % aj v pocovidovom období
Simona Gašparová
Founder, Director, CEO
Predstavenie klienta
Projekt Inšpirácia – EDU DAY vznikol s cieľom poskytnúť učiteľom a odborným zamestnancom zdroje inšpirácie a príležitosť na kvalitné zážitkové vzdelávanie pre ich profesionálny rozvoj. Postupom času do svojho portfólia zaradili vzdelávanie a kurzy aj pre rodičov, deti či podnikateľov. Inšpirácia je preto určená pre všetkých, ktorí sa chcú naučiť niečo nové alebo pracovať na svojom sebarozvoji.
V súčasnosti je portfólio pre pedagogických zamestnancov tvorené:
- aktualizačným, inovačným a funkčným vzdelávaním,
- atestačným poradenstvom,
- odbornými publikáciami, konferenciami a školskými pomôckami.
Pre širšiu verejnosť a firmy sú k dispozícii:
- rôzne víkendové pobyty na Slovensku aj v zahraničí,
- kurz Lektora pre ľudí so záujmom o prácu lektora,
- rôzne webináre a školenia vhodné aj ako teambuilding.
Vstupná analýza
Klientka nás oslovila v novembri roku 2021. V tom čase už boli na Google Ads aj na Facebooku spustené reklamy, ktoré boli spravované inou digitálnou agentúrou aj samotnou klientkou. Analýzou účtov sme zistili, že štruktúra kampaní v Google Ads bola, až na malé detaily, nastavená celkom dobre, no výsledky “neoslňovali”. Na Facebooku klientka využívala awareness kampane spojené s boostovaním príspevkov.
Návrh riešenia
Po analýze sme navrhli nastaviť jednoduchú marketingovú stratégiu s definovaním:
- cieľovej skupiny,
- marketingových kanálov a spôsobu komunikácie,
- publikačný plán,
- nákladov a výnosov, ktoré predstavovali podstatnú úlohu pri ďalšom postupe.
Potrebovali sme teda definovať návratnosť investície do reklamy a takisto cieľ, kam by sme sa chceli s reklamami dostať.
Pre jednotlivé kanály sme navrhli tieto zmeny:
Google Ads:
- analýza kľúčových slov s cieľom rozšírenia kampaní vo vyhľadávaní
- doplnenie display kampaní pre rozšírenie povedomia cez Google, Youtube a Gmail
- úprava remarketingového publika v display remarketingovej kampani
- tvorba DSA a Brand search kampane, ktoré v pôvodnej štruktúre kampaní vo vyhľadávaní chýbali
Facebook:
- tvorba štruktúry v účte s rozdelením kampaní podľa nákupných fáz na Top of funnel, Middle of funnel a Bottom of funnel kampane
- zvýšenie rozpočtu kampaní a prispôsobenie podľa jednotlivých nákupných fáz
- odstránenie nadbytočného facebook pixelu z webu a úprava nastavení aktuálneho
- doplnenie nastavenia merania konverzií zo strany servera
Po odsúhlasení klientkou sme postupovali štandardne a to:
- kontrolou nastavení Google Ads účtu,
- kontrolou nastavení Business managera a jeho súčastí,
- kontrolou nastavení a merania analytiky,
- tvorbou relevantných publík v obidvoch účtoch,
- analýzou kľúčových slov,
- tvorbou štruktúry Google Ads a Facebook účtu,
- prípravou kreatívy pre tvorbu kampaní,
- tvorbou plánu kampaní,
- tvorbou kampaní.
Dosiahnuté výsledky
Vstupné štatistiky
Google Ads 2021
Cena: 1 502,99 €
Konverzie: 170,07
Hodnota konverzií: 2 334,40 €
ROAS: 155,32 %
Facebook Ads 2021
Cena: 192,96 €
Konverzie: 16
Hodnota konverzií: 586 €
ROAS: 303,69 %
Naše výsledky
Google Ads 2023
Cena: 8 515,96 €
Konverzie: 53 848,35
Hodnota konverzií: 65 273,13 €
ROAS: 766,48 %
Facebook Ads 2023
Cena: 5 397,86 €
Konverzie: 679
Hodnota konverzií: 20 300 €
ROAS: 376,08 %
December 2021
V decembri sme začali pracovať v Google Ads na dohodnutých úlohách s pevne stanoveným rozpočtom 400 €/ mesiac. Vytvorili a spustili sme nové kampane vo vyhľadávaní a podstatnú časť sme preto venovali optimalizácii negatívnych kľúčových slov v účte. Účet nemal dostatok dát, kvôli čomu sme pre optimalizáciu ako hlavné konverzie použili okrem nákupov, odchádzajúcich kliknutí na sociálne stránky, hovorov z reklám, registrácií a odoslaných kontaktných formulárov, aj pridania do košíka a 90 % zobrazenie stránky.
Medzimesačné porovnanie výsledkov v Google Ads (obrázok nižšie) prinieslo nárast konverzií o 197,66 %, ale potrebovali sme ešte popracovať na zvýšení návratnosti investície do reklamy, ktorá medzimesačne vzrástla len o 8,37 %.
Na Facebooku sme počas decembra okrem plánovaných úloh doplnili do účtu vlastné publiká z e-mailových adries zákazníkov, ktoré sme využili na tvorbu podobných publík pre zefektívnenie cielenia na čo najrelevantnejšie publiká. Okrem konverznej akcie nákupu sme nastavili aj konverziu pre odoslanie registračného formulára, ktorý sa na webe využíva pri niektorých typoch vzdelávania alebo pobytoch.
Práve kvôli viacerým možnostiam ukončenia nákupnej cesty (platba, odoslanie formulára, či odoslanie e-mailu) bolo určenie správnej optimalizácie kampaní zložitejšie. Zvlášť sme upozorňovali na možnosť odoslania e-mailu pri záujme o webinár alebo pobyt, kde dochádza ku strate možnosti merania výkonu kampaní. Kampane sme následne na Facebooku spúšťali až v januári 2022.
Rok 2022
Google Ads:
Počas roka sme pokračovali optimalizáciou v účte a to:
- postupnými zmenami stratégií kampaní pre dosahovanie požadovaných výsledkov,
- pridávaniu podkladov do responzívnych kampaní vo vyhľadávaní pre zvýšenie sily reklám,
- prácou s publikami, pridávaním relevantných podobných publík hlavne pre Discovery kampaň,
- rozširovaním reklamných skupín do kampaní vo vyhľadávaní podľa výkonu hľadaných výrazov v DSA kampani,
- úpravou atribúcie na atribúciu na základe dát.
Facebook:
V januári sme takisto začínali s pevným rozpočtom 400 € mesačne a postupne, na základe pozitívnych výsledkov, sme rozpočet zvyšovali. Počas roka sme sa venovali:
- úprave optimalizácie kampaní na AddToCart pre nedostatočné množstvo nákupov v účte,
- po nazbieraní dostatočného množstva dát sme v priebehu marca prešli v kampaniach na optimalizáciu na nákup a skrátili dobu pre remarketing na 30 dní z pôvodných 60 dní,
- integrácií merania konverzií zo strany servera,
- tvorbe kampaní podľa publikačného plánu. Niektoré kampane sme museli zastavovať aj skôr, kvôli predčasnému naplneniu kapacít vzdelávaní, čo nás aj klientku veľmi potešilo.,
- zjednoteniu komunikácie v kreatívach všetkých kampaní,
- po pozitívnych výsledkoch sme postupne zvyšovali rozpočty.
Okrem práce v účtoch sme sa venovali aj samotnému webu, kde sme odporučili zjednodušiť ponuku na hlavnej stránke s pridaním aspoň jednoduchého filtra pre podkategórie. Táto zmena nám, okrem ľahšej navigácie na webe, pomohla aj lepšie zacieliť reklamy na jednotlivé kategórie a podkategórie. Takisto sme odporučili využívať v reklamách vlastnú kreatívu zo školení, ako sú fotografie školiteľov, zábery z pobytov a pod. s vytvorením jednotnej komunikácie. Nie všetky odporúčania je ale možné aplikovať ihneď, preto sa zmeny diali a dejú postupne.
Kreatíva
Klientka nemala k dispozícii žiadnu vlastnú fotobanku a všetky bannery pre kampane si vytvárala sama, čo bolo zo začiatku fajn, ale pre progres a budovanie brandu sme navrhli osloviť profesionálneho grafika.
V roku 2021 teda postupne začal dodávať na naše odporúčanie grafické výstupy profesionálny grafik, čím sa zlepšila celková komunikácia naprieč všetkými kanálmi, čo sa podpísalo pozitívne aj na výsledkoch.
Výstupy ktoré sme začali používať boli omnoho lepšie ako tie predtým, ale dlhšiu dobu nespĺňali našu predstavu a takisto nebol vytvorený žiadny jednotný vizuálny dizajn manuál pre tvorbu kreatív. Kreatíva stále pozostávala z podkladov voľne prístupných fotobánk a nijak nekomunikovala značku a teda nebola v záplave reklám rozpoznateľná.
V roku 2022 sme už u nás v agentúre mali k dispozícii aj interného grafika, ktorý pre klientku pripravil charakteristický, jednotný vizuál bannerov, ktorý sme následne začali používať na Googli aj Facebooku.
Výsledky rok 2022
Neustála práca so zlepšovaním podkladov v responzívnych reklamách, práca s publikami, zapojenie obsahových a brandových kampaní priniesli prvé výsledky aj pri porovnaní roka 2022 s rokom 2021.
Na Facebooku sme pri porovnaní roku 2022 s rokom 2021 dosiahli nárast hodnoty konverzií o 2 536 % a nárast návratnosti o 350,07 %.
Na obrázku nižšie je vidieť, že aj v Google Ads v roku 2022 v porovnaní s predchádzajúcim rokom došlo k viditeľným nárastom hodnoty konverzií o 1 364,47 % a nárastom návratnosti o 442,83 %.
Rok 2023
Rok 2023 sa v Google Ads účtoch niesol v znamení zavádzania Performance max kampaní. Prioritne sa táto kampaň nasadzovala pre e-shopy, ktoré využívajú produktové feedy. Inšpirácia.live nepatrí medzi klasické eshopy, napriek tomu sme sa v novembri rozhodli spustiť Performance Max aj v tomto účte. Kampaň sme segmentovali na top kategórie, ktoré sme im prispôsobili textovo aj vizuálne, s cieľom dosiahnutia čo najvyššej sily a relevancie reklám pre danú kategóriu.
Po dosahovaní a udržiavaní požadovanej návratnosti sme sa s klientkou dohodli na neobmedzenom rozpočte pre obidve platformy. Táto zmena, ktorá viedla ku kontinuálnemu priebehu kampaní (aj počas letných prázdnin) a plynulým úpravám rozpočtov len podľa výkonu, nám pomohla opäť dosiahnuť pekné medziročné nárasty na obidvoch platformách.
V Google Ads sa zvýšili konverzie o 128,54 % a hodnota konverzií o 90,93 %.
Na Facebooku došlo k zvýšeniu predajov o 179,37 % so zvýšením hodnoty konverzií o 120,56 %.
Počet registrácií na webinár alebo pobyt vzrástol medziročne z 56 registrácií na 300, čo predstavuje 435,71 % medziročný nárast.
Pri porovnaní výsledkov z roku 2023 s rokom 2021 sú v Google Ads viditeľné krásne nárasty. V roku 2023 sme zvýšili hodnotu konverzií o 2 696,14 % oproti roku 2021 s nárastom návratnosti o 393,49 %.
Na Facebooku sa nám pri porovnaní údajov z roku 2023 s rokom 2021 podarilo zvýšiť hodnotu konverzií o 3 364,16 %.
Záver a plány
V prípade Inšpirácie sa opäť raz preukázalo, že pokiaľ je produkt alebo služba kvalitná, klient agentúre dôveruje a aktívne s ňou spolupracuje, nebojí sa aplikovať zmeny, výsledky sa určite ukážu.
Aktuálne klientka, aj po našich návrhoch, spolu s developerom webu pracujú na vylepšeniach webu nielen z technického, ale aj používateľského hľadiska, čo opäť prispeje ku skvalitneniu zážitku používateľa, lepšej relevancii reklám, rýchlejšiemu načítaniu stránok a pod. My budeme v účtoch naďalej pracovať na:
- dosahovaní maximálnej hodnoty konverzií,
- tvorbe nových reklamných skupín po rozšírení ponuky o nové typy vzdelávania,
- pridaní nových reklamných skupín do PMax kampane,
- budovaní povedomia o značke,
a budeme sa snažiť aj naďalej udržiavať kvalitné vzťahy postavené na vzájomnej dôvere.