Prípadová štúdia: Google Ads, Facebook Ads
Miadresses: Po ťažkom období oživenie a rast z 198k € na 1,6 M € len v Google Ads
Marián Frajtko
majiteľ
Predstavenie klienta
Vstupná analýza
Tak ako vždy, aj tu sme začali analýzou aktuálneho stavu a to hlavne analýzou Google Ads účtu a Facebook Ads, keďže o tieto účty v prvom rade išlo a na to sme sa aj my ako prvé zamerali.
Google Ads
Na prvý pohľad vyzeral byť účet dobre nastavený a takisto aj výkonnosť v ňom celkom dobrá, no pri bližšom pohľade sme natrafili na viaceré nedostatky, ktoré celkovú výkonnosť dosť skreslovali. Drvivá väčšina konverzií bola z brandových výrazov, čo navodzuje hlavne falošný dojem z výkonnosti a takisto navádza správcu na nesprávne stratégie v kampaniach. Toto sme považovali za najväčší nedostatok týchto kampaní.
Konkrétne k jednotlivým bodom, na ktoré sme narazili:
- Brandové dopyty v nebrandových kampaniach.
- Slabo nakonfigurované odkazy na podstránky.
- Zlý atribučný model pri konverziách.
- Slabo spracované negatíva na úrovni účtu.
- Nevyužívanie remarketingu.
- Nevyužívanie Smart Shopping.
Facebook Ads
Pri kampaniach na Facebooku sme zistili, že klient síce používal len “primitívny” model boostovania príspevkov na fanpage, no tento model fungoval a prinášal mu dostatočné množstvo konverzií. Počas boostovania dokonca na základe reálnych predajov upravoval výšku boostovania a viacmenej škáloval tieto kampane, čiže pracoval s dátami eshopu a robil adekvátne zmeny v propagácii.
Návrh riešenia
Google Ads
Z tejto analýzy nám vyšiel nasledujúci postup:
- “Upratať” brand / non-brand kampane.
- Zreálniť celkovú stratégiu a jej výnosy.
- Zmeniť atribučný model.
- Zaradiť Smart Shopping kampaň.
- Upraviť nastavenie shopping kampane.
- Doplniť remarketing kampaň s publikom aspoň na úrovni košíka.
- Využiť viac potenciál najpredávanejších produktov.
Facebook Ads
Na základe horeuvedených poznatkov sme urobili nasledovné odporúčania:
- Ponechať aktuálny model interakcií / boostovania postov so širokým zacielením.
- Viac “upratať” a rozčleniť dlhodobé kampane z katalógu.
- Komplexný návrh remarketingu na úrovni webu, produktov, košíka pre rôzne placementy.
- Upraviť feed pre zľavy a ďalšie dlhodobé kampane a toto takto zaradiť do feedu a vytvoriť k tomu nové kampane.
Klinet súhlasil s návrhmi a tak sme sa ako prvé pustili do opätovnej analýzy kľúčových slov, návrhu štruktúry účtu a zrealizovali sme potrebné zmeny, aby bol účet prehľadný, a samozrejme sme odčlenili brand a vylúčili ho zo všetkých ostatných kampaní, aby sa neskresloval ich celkovú výkonnosť.
Ako vidno na horeuvedenom screenshote, kampane sú logicky rozčlenené, je jasne vidieť že čo je brandová kampaň a čo kampane na jednotlivé kategórie, prípadne o aký typ kampane sa jedná. Do úvodnej štruktúry sme zapojili aj DSA kampaň (Dynamic Search Ads) a štandardnú Shopping kampaň, ktorá pokryla reklamy v nákupoch.
Pri Facebooku sme spustili hlavne štrukturované kampane v remarketingu ako kampaň v remarketingu na pridania tovaru do košíka, na zobrazenie produktovej stránky, vyhľadávanie alebo celkovo pozretie akejkoľvek stránky v strede nákupného lievika. Tieto kampane predtým v účte chýbali, čo sme považovali za jednu z najväčších negatív.
Pri akvizičných kampaniach sme sa v úvode spoľahli na kampane z katalógu zacielené na široké publiká, a potom kampane z katalógu na jednotlivé kategórie ako Šaty a sukne, či Akciový sortiment ktoré klient na webe ponúkal.
Kreatívy
Pri kreatívach sme sa zamerali v úvode hlavne na využitie potenciálu pekných lifestylových fotiek, ktoré mal klient k dispozícii a o ktorých sme vedeli že historicky dobre fungujú.
Toto nám umožnilo tvoriť širokú škálu rôznych variácií reklám v prostredí Google Ads ale aj na Facebooku. Takto prirodzené bannery nám aj celkom dobre fungovali.
Pri Facebooku to boli a v podstate aj sú hlavne reklamy z katalógu a znovu prirodzené lifestylové fotky, ktoré sa nachádzajú vo feede, obohatené o dodatočné dynamické prvky ako logo alebo cenu produktov, či zľavnenú cenu v prípade akciového sortimentu.
Overený formát ktorý fungoval rovnako dobre a to galéria produktov s krásnymi fotkami a textáciou, odkazujúcou na web pre prehliadanie viacerých produktov.
Dosiahnuté výsledky
Vstupné štatistiky
Google Ads 7/2020 – 6/2021
- Náklady: 9 018 €
- Výnosy: 198 869 €
- ROAS: 2205 %
Naše výsledky
Google Ads 7/2022 – 6/2023
- Náklady: 55 737 €
- Výnosy: 1 533 589 €
- ROAS: 2760 %
Obdobie 7/2020 – 6/2021
Spoluprácu s klientom sme začali v júli 2020 a to sme ešte netušili že aký bude ten rok náročný. Kampane v Googli nám fungovali žiaľ len prvé dva mesiace a následne sme ich museli kvôli korone pozastaviť. To už vírus niekoľko mesiacov zúril, no opatrenia sa neustále uvoľňovali a sprísňovali. V septembri sa žiaľ zaviedol tvrdý lockdown a bolo koniec spoločenským eventom, na ktoré sa práve takéto šaty najviac predávali.
Ak si ale porovnáme obdobie prvých dvoch mesiacov medziročne, tak sa nám podaril veľmi pekný výsledok s nákladmi 3 257€ a výnosom 85 487€, čo predstavuje návratnosť na úrovni 2624% (ROAS).
V roku 2021 sme fungovali znovu v dosť obmedzenom režime a od januára do apríla boli kampane vo veľmi obmedzenom režime a potom znovu od decembra pozastavené. Celý rok sme ale pracovali na optimalizácii a prispôsobovaní rozpočtu a cieľov aktuálnej situácii na trhu.
Napriek nepriaznivému vývoju na trhu sa nám podarilo udržať a dokonca mierne vylepšiť celkovú návratnosť a vzhľadom na pozastavené mesiace sme mali aj rast v mesiacoch kde kampane boli v prevádzke.
Obdobie 7/2021 – 6/2022
Začiatkom roku 2022 bola situácia rovnaká ako v 2021 a kampane nám bežali v obmedzenom režime až do apríla. Následne sme mohli konečne kampane púšťať s vyšším rozpočtom, čo sa prejavilo aj na výsledkoch.
Celkovo sme dosiahli v kampaniach pri nákladoch 15 687€ obrat 312 376€, čo predstavuje medziročný nárast na úrovni 56,46%.
V druhej polovici roka prišlo pre uspokojivé výsledky naviac aj k rozhodnutiu expandovať e-shop do zahraničia a z hľadiska vstupných bariér sa zvolilo Česko. Realizovali sme teda úplne nové kampane na oboch platformách aj pre túto krajinu a tieto kampane úspešne bežia dodnes.
Obdobie 7/2022 – 6/2023
V polovici roku 2022 sme pracovali na Performance Max kampaniach (Pmax), čo sme nasadzovali všade kde bol potenciál dobrého výsledku z hľadiska množstva konverzií v účte. Rozhodnutie nasadiť tie kampane sa nám tu určite vyplatilo. Následne sme viac segmentovali DSA (dynamické) kampane vo vyhľadávaní s dátovým feedom, aby sme podporili aj klasické vyhľadávanie a odčlenili ho od Pmax kampaní.
Po dobrom rozbehu Pmax sme začali viac pracovať aj na segmentácii tejto kampane a lepšiemu pochopeniu jej fungovania aj cez integráciu kontrolných skriptov a iných interných metód na vyhodnocovanie jej výkonu. Neskôr sme okrem skriptov na vyhodnocovanie zaradili aj segmentačné skripty, ktoré vyhodnocujú výkonnosť jednotlivých výkonnostných kategórií Pmax.
Covid už nebol problém, tak sme mohli ísť “naplno”, vďaka čomu sa nám podaril najlepší výsledok v histórii e-shopu, pričom len Google Ads nám pri náklade 55 737€ zarobil slušných 1,535 milióna €.
S klientom sme začali v neistom období a prekonali fázu korony, ktorá bola pre mnohých likvidačná. My sme túto fázu s klientom prekonali a v roku 2022 zažili rekordné výsledky. Už dnes vieme, že tento rok tento rekord ešte v mnohom prekonáme.
Ak si zoberieme obdobie pred začatím spolupráce 7/2019 – 7/2020, tak klient za náklady 12 580,35 € získal konverzie v hodnote 272 418€ a ROAS 2165%. Dosiahli sme teda výrazne lepšie výsledky nie len z hľadiska zásahu publika, celkového výnosu ale aj návratnosti z investície do reklamy.
Klientovi sme teda len pri Google Ads dokázali zdvihnúť objem predaja v Google Ads o 462% a to nie len pri zachovaní návratnosti ale dokonca aj zvýšení návratnosti z investícií do kampaní.
V pláne máme toho mnoho. Určite sa chceme viac venovať kreatíve a inzerovaním videa, ktoré sme doteraz v reklamách nepoužívali. Systémy v ktorých pracujeme sa stále menia a s meniacou sa štruktúrou a trackingom nás aj v tomto čakajú mnohé výzvy.
Jedno ale bude platiť stále – kvalitný produkt je základ bez ktorého sa nedá stavať úspešný ecommerce biznis, a takisto dôvera v partnerov musí fungovať. Pri Miadresses tieto dva piliere fungujú, čo sa dlhodobo odráža aj na skvelých výsledkoch.