Prípadová štúdia: Google Ads, Facebook Ads
Eshopu Mistores.sk sme zvýšili obraty z 26 tisíc € na viac ako 1 milión € za necelé 2 roky
Tomáš Nagy
zakladateľ mistores.sk
Predstavenie klienta
Vstupná analýza
Tomáš Nagy nás oslovil koncom roka 2018 s otázkou, že ako by sme mu vedeli pomôcť s naštartovaním e-shopu, keďže jeho obraty v online dovtedy dosť stagnovali a projekt sa viacmenej stále rozbiehal. Ako prvé sme sa teda pozreli na dáta analyticsu, z ktorých vyplynulo, že e-shop má veľmi nízku návštevnosť a nejaké kampane ktoré si klient aj svojpomocne dovtedy spúšťal, určite nie sú dostatočné na rozhýbanie predajov.
E-shop je postavený na platforme Wordpress a Woocommerce. S touto platformou máme dosť skúseností, no v zásade vždy pri menších e-shopoch, keďže Wordpress nie je štandardná e-commerce platforma. Existovali nejaké obavy, ako to bude celé fungovať, no spracovanie bolo fajn a takisto rýchlosť riešenia.
Z hľadiska používaných marketingových kanálov od spustenia e-shopu klient dovtedy používal len Heureku a komunikáciu na sociálnych sieťach s občasným „boostovaním“ príspevkov. Vedeli sme, že to určite nemôže stačiť a že takto pokryté kanály znamenajú maximálne nevyužitý potenciál.
Návrh riešenia
Pri stratégii sme vychádzali z toho, že značka Xiaomi je na Slovensku už celkom dobre etablovaná, ľudia chápu kde sa táto značka umiestňuje z hľadiska trhu, koho oslovuje a čo ponúka. Voľba bola teda celkom priamočiara a išli sme hneď do performance kanálov.
Z hľadiska kreatívy sme nemali k dispozícii žiadne kreatívne štúdio, copywriterov, ani nejaký spracovaný koncept kreatív či dizajn manuál. Na takéto veci ani nebol budget. Išli sme na to úplne low costovo a kreatívu sme si pripravovali vo vlastnej réžii.
Google Ads
Začali sme s týmto kanálom, čo bolo prvou voľbou v rámci stratégie, keďže tieto produkty boli dobre vyhľadávané. Začali sme v najturbulentnejšom období na konci roka, čo nám na druhej strane dalo pekný priestor na nabratie dostatočného množstva dát.
Postupovali sme štandardne analýzou kľúčových slov a zostavením štruktúry kampaní. Pri štruktúre sme vychádzali typovo z brandových výrazov v spojitosti s typom produktu, ako aj skupinových a produktových výrazov. Z hľadiska typov kampaní sme vychádzali zo štandardných Search kampaní, Shopping kampaní (kampane v nákupoch) a remarketingu.
Úvodná štruktúra vyzerala zhruba takto:
- Search kampaň na skupinové výrazy
- Search kampaň DSA (dynamic search ads)
- Brandová kampaň mistore/mistores
- Shoppingová kampaň
- Remarketing kampaň
Začiatky neboli vôbec ľahké a prvý mesiac napriek tomu že bol veľmi silný z pohľadu sezónnosti sme dosiahli len 42 konverzií, no s veľmi dobrou návratnosťou na úrovni 1046%.
Facebook Ads
S Facebook kampaňami sme začali až neskôr, konkrétne až o 4 mesiace v marci, keď sme mali Google dobre vyladený a videli sme, že prináša želané výsledky. V rámci propagácie sme sa zamerali na obľúbené produkty v akvizícii, a dobre spracovanú štruktúru remarketingu. Do propagácie sme zaradili aj články na blogu, ktoré aj aktuálne spracováva šikovný externý copywriter Juraj špecializujúci sa na technické témy. To že to bola dobrá voľba potvrdzujú aj propagované sezónne články ako tento článok s tipmi na vianočné darčeky, ktorý sám vygeneroval 100 predajov s návratnosťou cez 3700%.
Úvodnú štruktúru kampaní sme koncipovali takto:
- Akvizičné kampane na top produkty
- Statický remarketing na návštevníkov webu
- Dynamický remarketing na návštevníkov webu
- Statický remarketing na pridania do košíka
- Dynamický remarketing na pridania do košíka
- Propagácia článkov z blogu
- Sezónne kampane podľa plánu (Vianoce, Black Friday…)
Vývoj a zmeny v roku 2019
Prvý rok klient ako aj my sme k rozpočtom a celkovému rozsahu pristupovali veľmi opatrne. Neexistoval veľký rozpočet z ktorého by sa dalo čerpať s vidinou budúcich ziskov. Na všetky investície sme museli najskôr pekne zarobiť.
V Google sme sa zamerali daný rok čisto len na Search (kampane vo vyhľadávaní), pričom najväčšiu výkonnosť sme dosiahli so skupinovými výrazmi a výrazmi zameranými na značku Xiaomi. Z hľadiska bannerovej reklamy sme používali len remarketing v Display. Teda neboli nasadené žiadne video kampane či iné Display kampane. Celkový výsledok za rok 2019 bol investovaných 13 622,83 € a výnos 113 241,38€. Vzhľadom k tomu že predchádzajúci rok celý eshop vygeneroval 26 tisíc € to bol výborný výsledok.
Pri Facebooku sme sa postupne rozbiehali s horeuvedenou štruktúrou a postupne začali veci plánovať a vyhodnocovať performance celého eshopu. Zamerali sme sa na propagáciu vybraných produktov ktoré mal klient na sklade formátom statickej kreatívy. Za celé obdobie roku 2019 sme minuli len 6452€, no dosiahli výnos 76 346€, čo predstavuje návratnosť na úrovni 1183.29%!
Náhľad úspešnej reklamy (článok na blog):
Vývoj a zmeny v roku 2020
Vďaka lepším výsledkom v roku 2019 sa klient mohol pustiť do výraznejšieho rozširovania sortimentu, lepšej zákazníckej podpore a postupnému zapojeniu ďalších marketingových kanálov, vrátane SEO. Lepšie začala fungovať aj Heureka, ktorá bola zapojená aj v minulosti, no kvôli slabej skladovosti a rozsahu sortimentu až tak dobre nefungovala.
V Google hral najväčšiu úlohu Smart shopping, na ktorý sme mohli prejsť postupne po rozbehu štandardného shoppingu. Významnú rolu hrali naďalej klasické kampane vo vyhľadávaní a dynamické kampane, kde sme postupne s rastúcimi skladovými zásobami a rozsahom rástli aj pozíciami.
Nech to vyznie akokoľvek, do karát nám hrala aj situácia s lockdownom, kde rástol celkovo ecommerce segment. Celkovo sme už mohli teda aj míňať omnoho viac a celkovo sme prespendovali 38 902,68€ s celkovým výnosom 663 822,93€ a návratnosťou na úrovni 1706,37%!
Pri Facebooku sme mohli byť rovnako štedrejší. Zapojili sme aktívnejšiu tvorbu a správu príspevkov na Fanpage, čo v kombinácii tvorby obsahu aj na blogu tvorilo dobrý podklad a doplnok aj pre reklamy. Zapojili sme aj autoboostovaciu appku, ktorá nám uľahčila prácu s propagáciou nových príspevkov na sociálnych sieťach.
Vychádzali sme z uplynulých skúseností a propagovali sme top produkty, ktoré boli aj v dostatočnom množstve na sklade, čo sme priebežne koordinovali a plánovali s klientom. Najviac sa investovalo do akvizície, no rozšírili sme aj remarketing, do propagácie článkov z webu a takisto samotných postov na fanpage. Celkovo sme minuli 32 267.37€ s výnosom 438 744€, čo predstavovali návratnosť na úrovni 1359.73%.
Náhľad úspešnej reklamy (produktová reklama):
Vývoj a zmeny v roku 2021
Rok 2020 bol veľmi turbulentný, no rovnako to pokračovalo aj v roku 2021, čo na jednej strane aj prialo ecommerce segmentu, no nepredvídateľná doba znamenala aj potenciálne riziká z pohľadu investícií.
Aktivity v rámci viacerých kanálov boli pekne rozbehnuté a mohli sme znovu investovať viac ako v minulom roku. Klient sa rozhodol vďaka výborným výsledkom rozšíriť skladové priestory a tým pádom aj sortiment, čo znamenalo znovu väčší potenciál v kampaniach.
V Googli stále fungovali najlepšie produktové kampane a dobre rozbehnuté kampane vo vyhľadávaní. Samozrejme sme stále pracovali na optimalizácii, vylaďovaní a prispôsobovaní sa novým trendom ako napríklad zakomponovanie nových typov reklám, nových rozšírení, či novému typu kampaní Performance Max, aby sme tak boli vždy aspoň krôčik pred konkurenciou. Celkovo sme v Googli minuli napokon 80 742€ a dosiahli výnosy na úrovni 1 131 556€.
Pri Facebooku sme sa držali produktových reklám a zaužívanej štruktúry, ktorá nám stále dobre fungovala. Veľké zmeny boli v tom ako Facebook začal reportovať výsledky kampaní, čo sa napokon mierne negatívne ukázalo aj na výsledkoch, aj keď sme vedeli, že realita je omnoho lepšia. Zapojili sme server side tracking, agregované eventy a všetko čo bolo potrebné na to, aby sme zamedzili stratám v meraní. V rámci štruktúry sme začali s väčším testovaním kreatív a úpravou dynamických produktových kampaní. Vo výsledku sme minuli celkovo 40 770€ s výnosom 376 038€.
Náhľad úspešnej reklamy (produktový dynamický custom karusel):
Dosiahnuté výsledky
Vstupné štatistiky
Výnosy (2018): 26 230 €
Počet objednávok (2018): 424
Výsledky v roku 2019
Už prvý rok spolupráce priniesol želané ovocie a zapojenie silných performance kanálov Google a Facebook Ads priniesol viac než desaťnásobné navýšenie obratov v porovnaní s uplynulým rokom.
Výsledky v roku 2020
Po rozšírení sortimentu a zapojení ďalších marketingových aktivít sme dokázali zvýšiť obrat nad magickú hranicu 1 milión € a 14908 objednávok, a to za necelé 2 roky spolupráce.
Výsledky v roku 2021
Tento rok pokračoval v podobnom duchu a s novými skladovými priestormi a rozšírenou ponukou sme znovu mohli investovať omnoho viac. Významné navýšenie investícií prinieslo znovu želané ovocie a obrat sme dokázali zdvihnúť medziročne o 50%.
Záver a ako ďalej
Spolupráca s Mistores.sk ukázala (a ukazuje doteraz), že keď všetky základné faktory fungujú, tak sa výsledky môžu dostaviť, a to aj celkom rýchlo. Dobrý produkt, pekné spracovanie na webe, perfektný support na strane zákazníka a hlavne výborná komunikácia s klientom, ktorý poskytuje výbornú súčinnosť, ktorý si dá poradiť a hlavne nám dôveruje – toto považujem za základ úspešnej spolupráce.
Toto celé by sa nepodarilo ani bez skvelého tímu ďalších externých špecialistov či už na strane social media manažmentu, SEO alebo tvorbe contentu na blog webu, či výborným popisom produktov, ktoré pomáhali dosahovať skvelú konverznú mieru.
Aktuálne sa nachádzame v mierne nepriaznivej fáze ochladenia spotrebiteľských nálad. Takmer všetci zažívajú poklesy, ktorým sa treba prispôsobiť. Aj tu je dôvera kľúčová. Mnohí majitelia e-shopov to nezvládajú a robia veľmi zlé strategické rozhodnutia. Každopádne dobrá príprava je základ, lebo to čo zanedbáte v slabšom období, využije vaša konkurencia, keď bude na trhu vysoký potenciál. S Mistores.sk pracujeme na tom, aby sme to takisto zvládli bez väčších problémov a zatiaľ sa to s prehľadom darí.