Prípadová štúdia: Google Ads
Pracujezamna.eu: 378% nárast v objednávkach s ešte vyšším ROAS vďaka správnej segmentácii a optimalizácii kampaní
Marcel Huňady
Majiteľ
Predstavenie klienta
Internetový obchod Pracujezamna.eu bol založený v roku 2019. Špecializuje sa hlavne na predaj robotických pomocníkov, ktorí sa čoraz viac objavujú v našich domácnostiach, ako sú robotické kosačky a vysávače. Ďalej predáva rôzne smart doplnky do domácnosti, čističky vzduchu aj elektrokolobežky.
Hoci ide o menší e-shop, vďaka svojmu majiteľovi, ktorý aktívne sleduje vývoj trhu a pravidelne zaraďuje najnovšie modely robotických zariadení, sa dokáže úspešne presadiť aj v silnom konkurenčnom prostredí na slovenskom trhu.
Vstupná analýza
Marcel Huňady, majiteľ e-shopu Pracujezamna.eu, nás prvýkrát oslovil v marci 2022 s tým, že by potreboval pomôcť s nastavením a správou kampaní na Google Ads, ktoré si dovtedy spravoval sám. V tom čase v účte bežali tri kampane. Jedna dynamická kampaň (DSA), jedna kampaň vo vyhľadávacej sieti (Search) kombinovaná s obsahovou sieťou (Display) a jedna klasická Shopping kampaň. Účet bol výrazne poddimenzovaný z hľadiska rozsahu a aj z hľadiska nastavenia cieľových metrík, ktoré buď neboli nakonfigurované úplne alebo boli nastavené zle. Napr. hodnota konverzií nebola meraná len pri nákupe, ale aj pri mikrokonverziách, čo skresľovalo výsledky.
Čo sa týka jednotlivých kampaní a ich nastavení, tak dynamická kampaň (DSA) bola nastavená bez nejakých obmedzení, čo zbytočne neefektívne míňalo rozpočet. Stratégia kampane bola zvolená nevhodne, keď bola nastavená na tROAS s cieľovou hodnotou 38%. Takisto chýbali vylučujúce výrazy, čo v konečnom dôsledku skresľovalo štatistiky, keďže sa vo výsledkoch objavovali najmä brandové výrazy a aj výrazy, ktoré neboli práve “ťahúňmi” e-shopu.
Vyhľadávacia kampaň, ktorá bola zameraná hlavne na robotické kosačky, mala zlú štruktúru kľúčových slov aj segmentáciu. Veľkým problémom bolo aj používanie obsahovej siete (Display), ktorá generovala nerelevantné kliky, čo nakoniec malo dopad na výkonnosť celej kampane. Takisto tu bola nastavená dynamická reklamná skupina, ktorá bola zbytočná, keďže samostatná DSA kampaň už bežala, čo opäť v skresľovalo štatistiky. Problémom boli aj texty reklám, ktoré mali veľmi nízku silu hodnotenia. Chýbali viaceré rozšírenia reklám ako napr. Odkaz na podstránku, Telefónne číslo, Popis a pod. Rovnako aj v tejto kampani sa nepoužívali vylučujúce výrazy.
Shoppingová kampaň hlásila chybu pri globálnej značke, a tým pádom sa aj nesprávne zbierali remarketingové publiká. Reklama v tejto kampani bola prázdna, čo mohlo spôsobovať zrejme chybné alebo žiadne zobrazovanie v obsahovej sieti.
Súhrn analýzy účtu:
- Zle nakonfigurované cieľové metriky.
- Zle nastavená stratégia v dynamickej kampani.
- Chýbajúce vylučujúce výrazy na úrovni účtu.
- Používanie obsahovej siete vo vyhľadávacej kampani.
- Nízke hodnotenie sily reklám.
- Chýbajúce viaceré rozšírenia reklám ako napr. Odkaz na podstránku, Volanie, Popis, atď.
Návrh riešenia
Po vstupnej analýze sme sa rozhodli vykonať viacero krokov na zlepšenie výkonu Google Ads účtu. Jednou z dôležitých úloh zo strany klienta bolo stanovenie priorít v rámci sortimentu z pohľadu kategórií a značiek. Na základe toho sme sa pustili do analýzy kľúčových slov, ktorá nám odhalila ďalšie relevantné výrazy, ktoré sme zapracovali do pripravovaného nového návrhu štruktúry účtu. Rovnako sme z analýzy získali aj veľké množstvo vylučujúcich kľúčových slov. Následne sme navrhli novú štruktúru účtu, nanovo nastavili cez GTM meranie mikrokonverzií a hlavných konverzií.
Nová štruktúra obsahovala:
Search kampane: postupne sme vytvorili a spustili tri kampane vo vyhľadávaní. DSA kampaň, Category kampaň, ktorá vychádzala z kategórií na webe, na ktoré sa klient chcel zamerať, a Products kampaň s longtailovými výrazmi konkrétnych výrobkov.
Shopping kampaň: po opravení globálnej značky sme opätovne spustili s vybranými kategóriami produktov, ktoré sa klient rozhodol inzerovať.
Zostavili sme aj štruktúru vylučujúcich nerelevantných výrazov na úrovni účtu a na úrovni jednotlivých kampaní.
Sumarizácia činností a zmien:
- Urobili sme analýzu kľúčových slov a pripravili novú štruktúru účtu.
- Správne nastavili globálnu značku, meranie mikrokonverzií, hlavných konverzií a rozšírených konverzií.
- Získali sme veľa vylučujúcich nerelevantných výrazov a pridali ich do segmentovaných zoznamov vylučujúcich kľúčových slov.
- Vytvorili sme DSA kampaň, ktorá pokryla aj ďalšie vyhľadávané výrazy.
- Vytvorili sme skupinovú Category kampaň, ktorá obsahovala najmä výrazy, ktoré sme získali analýzou kľúčových slov.
- Vytvorili sme skupinovú Products kampaň, ktorá pokrývala longtailové výrazy.
- Opravili sme pôvodnú Shopping kampaň a zaradili do nej iba tie produkty, ktoré pre klienta dávali zmysel z pohľadu reálnych marží.
- Doplnili sme všetky chýbajúce rozšírenia reklám na úrovni účtu a na úrovni jednotlivých kampaní.
Dosiahnuté výsledky
Vstupné štatistiky
Google Ads 4/2021 – 8/2021
Náklady: 2 607,01 €
Obrat: 19 413,30 €
ROAS: 744,70%
Naše výsledky
Google Ads 4/2022 – 8/2022
Náklady: 4 709,25 €
Obrat: 35 544,40 €
ROAS: 754,80%
Google Ads 4/2023 – 8/2023
Náklady: 6 010,66 €
Obrat: 66 360,76 €
ROAS: 1 104%
Google Ads 4/2024 – 8/2024
Náklady: 7 781,15 €
Obrat: 92 795,31 €
ROAS: 1 192,6%
Rok 2022
Až do konca roka sme sa snažili účet neustále vylepšovať. Pridali sme Performance Max kampaň a rovnako sme pre podporu povedomia o e-shope rozhodli spustiť kampaň v obsahovej sieti. Pracovali sme na pridávaní negatívnych nerelevantných výrazov, čo sa na konci roka ukázalo aj na výsledkoch. V porovnaní s predošlým rokom sme zaznamenali o 1 052,12% vyššiu hodnotu konvezií, nárast v nákladoch bol na úrovni 749,26%. Návratnosť investície do reklamy sa zvýšila o 35,66%.
Rok 2023
V roku 2023 sme optimalizovali kampane a zastavili sme dlhodobo nevýkonné Search kampane. Tie, ktoré mali dobrý výkon sme segmentovali a skupinovú Products kampaň sme dopĺňali takisto o nové reklamné skupiny, ktoré reagovali na nový sortiment na stránke.
Pracovalo sa aj na kreatíve, pretože klient predtým väčšinou používal len ilustračné obrázky z fotobánk alebo od dodávateľa produktov. Postupne nám začal dodávať kvalitné bannery pre inzerované skupiny produktov.
Na medziročnom porovnaní výsledkov je vidieť opäť zlepšenie výsledkov. V roku 2023 sme dosiahli nárast v hodnote konverzií o 71,48%, pričom náklady na kampane sa zvýšili o 29,52%. Rovnako aj návratnosť investície do reklamy sa zvýšila o 32,40% Výsledky by však podľa nás mohli byť ešte lepšie, keďže hodnota konverzií nebola meraná len pri nákupe, ale aj pri mikrokonverziách, v čase keď sme účet nemali v správe.
Rok 2024
Rok 2024 opäť priniesol viaceré novinky v segmente s robotickými kosačkami, a preto sme aj my zaraďovali nové produkty do reklamných skupín. Takisto sme vďaka skriptu identifikovali, ktoré produkty neefektívne míňali rozpočet, ale pritom neprinášali nákupné konverzie. Tie sme sa po dohode s klientom rozhodli s produktového feed-u vylúčiť.
Aj vďaka pánovi Huňadymu a jeho zaraďovaniu najnovších modelov robotických kosačiek sme už v auguste prekročili hodnotu konverzií v porovnaní s predošlým rokom. Za prvých osem mesiacov sme dosiahli nárast v hodnote konverzií o 63,23%, pričom celkové náklady sa navýšili len o 27,07%. ROAS dosahovalo hodnotu 1 257,69% a tak sa v porovnaní s predošlým rokom navýšilo o 28,46%.
Plány na ďalšie obdobie
Klient v blízkej budúcnosti plánuje viac zapracovať na webovej stránke z hľadiska SEO optimalizácie. Rovnako chce ďalej pridávať nové značky robotických kosačiek, po ktorých je medzi zákazníkmi dopyt. V čase hlavnej sezóny ich predaja uvažuje nad zapojením reklamných kampaní aj na Facebook.
Sumarizácia plánov na ďalšie obdobie:
- Zapracovať na stránke z pohľadu SEO.
- Pridanie nových produktov na web.
- Pridanie nových kosačiek do vyhľadávacej kampane.
- Rozšíriť reklamné kampane aj na Facebook.