Prípadová štúdia: Google Ads
Rozhýbto: Jednoduchými krokmi k rastu domácej fyzioterapie o 218%
Jakub Igaz
Majiteľ
Predstavenie klienta
Rozhýbto je platforma zameraná na fyzioterapiu a rehabilitáciu, ktorá ponúka cvičebné programy, články a videá pre rôzne vekové skupiny a zdravotné problémy. Cieľom je pomôcť užívateľom zlepšiť ich pohybový aparát a eliminovať bolesti prostredníctvom efektívnych cvičení, ktoré sú dostupné aj online. Programy sú navrhnuté tak, aby boli prístupné a zrozumiteľné, pričom sa zohľadňuje individuálny prístup k potrebám každého pacienta.
Náš klient Rozhýbto má zároveň 3 prevádzky, kde poskytuje služby fyzioterapie, masáže a rôzne rehabilitačné terapie. Okrem toho má Rozhýbto vlastný e-shop s produktmi ako cvičebné a rehabilitačné pomôcky, vlastné produkty a doplnky výživy.
Náročný segment zachytávajúci medicínu a lekárske výrazy nezabránil vhodnej a opatrnej propagácii v Google Ads na Slovensku. To prinieslo výrazný rast predaja produktov e-shopu, ale aj samotných služieb fyzioterapie klienta. V minulosti top sezóna, je tak dnes bežným mimosezónnym obdobím.
Vstupná analýza
Postrehy zo vstupnej analýzy
Spoluprácu s Rozhýbto sme začali v auguste 2023. Už v prvých chvíľach spolupráce sme poukázali na nutnosť rôznych opráv na webe, v ideálnom prípade na riešenie nového webu. Web, ktorý klient používal, bol pomalší, dosť chaotický, obsahoval množstvo technických nedostatkov a jeho dizajn sa nedal označiť ako príťažlivý a zákaznícky pútavý.
Pred spoluprácou s nami klient nevyužíval Google Ads ako nákupný kanál. Používal len Facebook reklamu.
Tvoril však kvalitný obsah. Ten zaujímal ľudí, ktorí sa chceli zbaviť bolesti, skvalitniť si svoj život alebo sa vrátiť späť do kondície po úraze. Napriek zisteným nedostatkom webu však klient schopne viedol e-commerce priestor a predaj (kurzov a produktov) z neho.
Začiatky spolupráce – vyladenie webovej stránky
Na začiatku spolupráce sme sa sústredili na odstránenie nedostatkov aktuálneho webu – aby web dokázal predávať efektívnejšie a technicky sa časom vyladil.
Klienta sme spojili s našou externou copywritterkou, ktorá upravila web po obsahovej stránke. Technické veci (nasadenie správneho datalayeru a ostatných nutností, na ktoré nemáme dosah) sme posunuli klientovi, ktorý ich následne riešil so svojím správcom webu.
Práve so správcom webu a teda službou, cez ktorú bol web vytvorený, boli najväčšie problémy pri integráciách a technických spracovaniach zmien. Uvedené nedostatky pretrvávajú, no klient v tomto období prechádza na kompletne nové riešenie webu (po technickej aj po vizuálnej stránke). Hlavným očakávaním tohto kroku sú ďalšie zlepšenia a hladký prechod na nový web.
Výsledky s Google Ads reklamou
Napriek množstvu nedostatkov sme práve reklamou v Google Ads dokázali dosiahnuť viac ako 200 % zvýšenie sledovaných nákupov v GA4, ako aj ich hodnoty za konkrétne obdobie – 5 a pol mesiaca.
Súhrn vstupnej analýzy
- Pred spoluprácou s nami využíval klient iba Facebook Ads, kde míňal mesačne 700 € a bolo to účinné.
- Videli sme šancu zamerať sa hlavne na prezentáciu online programov (videí), ktoré si klienti/pacienti môžu kúpiť a účinne cvičiť a rehabilitovať doma, keďže tieto programy prinášali gro obratov Rozhýbto.
- Začínali sme s minimálnym rozpočtom pre kampane = 500 €/mes.
- Prešli sme k analýze kľúčových slov, tvorbe štruktúry účtu a návrhu a tvorby analytiky.
Návrh riešenia
Prvotné kroky spolupráce a ich rozšírenie
Z hľadiska štruktúry sme v prvých krokoch odporúčali a pripravovali mini-štruktúru – 1x Youtube kampaň a 1x Search kampaň. Časom sa tento návrh obsahovo výrazne rozšíril aj o shopping kampaň pre produkty e-shopu či merania objednávok priamo na služby prevádzky v Bánovciach nad Bebravou.
Práve portfólio produktov si klient časom rozširoval a aktuálne ponúka množstvo zaujímavých produktov vlastnej značky, čo poskytuje výhodu voľnejšieho nastavenia marže pre takýto produkt.
Postup spolupráce – 11 krokov:
- Tvorba harmonogramu prác a jasná definícia časového horizontu jednotlivých úkonov
- Zaslanie dopytu na klientov obsah a jeho vhodná implementácia na Youtube a využívanie videí
- Tvorba účtu Google Ads a jeho nastavení
- Tvorba súčastí ako Google Tag Manager, Google Analytics, prípadne iba ich prepojenia navzájom
- Tvorba návrhu a príprava analytiky a meraní v GTM
- Príprava, tvorba a spustenie prvotných základných kampaní účtu
- Analýza kľúčových slov webu
- Tvorba štruktúry reklamného účtu
- Tvorba kreatívnych návrhov
- Tvorba kampaní účtu podľa stanovenej štruktúry
- Optimalizácia účtu, opravy a úpravy nastavených meraní v GTM a ich správa
Tvorba účtu Google Ads priniesla prípravu a škálovanie kampaní od úplného základu. Od tvorby textácií reklám po tvorbu ich rozšírení, doplnenie vizuálnych kreatívnych podkladov, tvorbu nastavení účtu, meraní, prepojení jednotlivých služieb a postupnom dopĺňaní negatívnych zoznamov kľúčových slov, ktoré prichádzali časom z rôznych dopytov v search kampaniach.
Dosiahnuté výsledky
Vstupné štatistiky
Počet nákupov GA4: 696
Hodnota nákupov GA4: 27 213 €
Pre dosiahnutie pozitívnych výsledkov smerom nahor neboli v tomto prípade potrebné zložité a extrémne premyslené stratégie. Unikátne výsledky po celý čas spolupráce podporovala maximálna snaha a spolupráca zo strany pána Igaza z Rozhýbto – promptne reagoval na potreby úprav, zmien a doplnení, aj čo sa týkalo štruktúry webu a jeho obsahu.
Veľmi si vážime ústretovosť pána Igaza pri každom kroku, kde bola jeho spolupráca potrebná. Takto dosiahnuté výsledky ešte viac podporili ďalšie kroky ako prípravu nového webu, otvorenie druhej prevádzky v Trenčíne (okrem tej zabehnutej v Bánovciach nad Bebravou) a naštartovanie prvej prevádzky v Českej republike – v Uherskom Brodě.
Porovnanie merateľných ukazovateľov spolupráce
Pôvodný stav, ktorý sledujeme v Google Analytics od marca 2023 do polovice júla 2023, bol 696 nákupov v celkovej hodnote 27 213 €. Z toho organický výsledok bol 220 nákupov s hodnotou 8 431 € a výsledok Directu bol 472 nákupov s hodnotou 18 594 €.
V rovnakom období roka 2024 sme so zapojením online reklamy v Google Ads a prispením ostatných činností klienta dosiahli 1 744 nákupov s hodnotou 86 642 €. Organický výsledok z toho tvorí 244 nákupov s hodnotou 12 342 €, Direct výsledok 643 nákupov s hodnotou 30 301 € a výsledky plateného trafficu tvorí 841 nákupov s hodnotou 42 992 €.
V počte nákupov je to teda rozdiel: + 150 % pre All Users, + 10,9 % pre organiku, + 36,2 % pre Direct
V hodnotách je to: + 218 %, + 46 %, + 63 %
Kroky nasledujúcej spolupráce – realizované aj plánované
Po rozbehnutí spolupráce a mnohých spomínaných úpravách (prevažne na webe) sme už po približne štyroch mesiacoch pri strategickom calle v januári 2024 riešili navýšenie rozpočtu na 1 000 €/mes. Okrem toho si klient určil veľmi odvážny a jasný cieľ obratu 500 000 € pre daný rok.
V priebehu roka 2024 tiež došlo k rozšíreniu kampaní o lokálne kampane pre jednotlivé prevádzky Rozhýbto. Našu spoluprácu sme rozšírili o český účet Google Ads, o Facebook účet pre Slovensko, ktorý sme prebrali z predošlej správy, a taktiež pripravujeme pre klienta Český Facebook účet. Pán Igaz sa rozhodol pre investíciu do nového webu, ktorého dokončenie sa predpokladá do konca leta 2024.
Klient súčinne pripravuje množstvo podkladov, videí a obsahu na sociálne siete a vždy promptne reaguje na potreby zmien, úprav a kooperácií na aktivitách, kde je to nutné. Vzájomnou spoluprácou klient a reklamná agentúra je úspech kampaní v online priestore ešte viac podporovaný – jednotlivé kolieska navzájom spolupracujú a uľahčujú kroky pre dosahovanie ďalších zlepšení. Bez aktivity klienta a jeho proaktívneho prístupu by sa tieto výsledky dosahovať nemuseli. Rovnako, ako by ich nebolo možné dosiahnuť len s tvorbou kvalitného obsahu pre sociálne siete.
Bonus: KREATÍVA
Autenticita, jednoduchosť a otvorenosť zo strany klienta
Klient v tomto smere používal doteraz jednoducho a príjemne autenticky spracovávaný obsah pre sociálne siete, ktorý na cieľovú skupinu dobre fungoval. Boli to napríklad videá cvikov na zbavenie sa bolesti krčnej chrbtice, videá na predstavenia produktov alebo autentické fotografie činností a jednotlivých služieb.
To je len ďalším dôkazom toho, že každá cieľová skupina môže reagovať na iné podnety a v tomto segmente je priam prínosné komunikovať jednoducho, autenticky a otvorene. “Done is better than perfect” sa potvrdilo aj v prípade tejto spolupráce.
Nové prvky kreatívneho vizuálu pre podporu cieľov kampane
Po aktuálnom rozšírení spolupráce o reklamné účty Facebooku, po výraznejšom komunikovaní e-shopu a jeho ponuky a po jasnejšom zameraní sa e-shopu na predaj a zisk sme prispôsobili aj vizuálnu komunikáciu. Naďalej budeme zachovávať prvky autenticity a používať reálne fotografie, ktoré skombinujeme s príjemnými grafickými prvkami a farebnosťou značky Rozhýbto.
Zároveň ju posunieme na vyššiu úroveň – s ohľadom na rozšírenú ponuku e-shopu rozvinieme zameranie na cieľovú skupinu a polohu publika.
Kreatíva je použitím farebného podkladu odvážnejšia a v mnohých priestoroch inzercie oveľa výraznejšia. Komunikuje jasne a odvážne – dokonale v súlade s rastom klienta a celého brandu Rozhýbto.