Skóre relevancie skončí, nahradia ho 3 nové metriky
V roku 2015 Facebook predstavil v Ads Manager užitočnú funkciu: skóre relevancie. Pokiaľ chcete na prvý pohľad vedieť, ako dobre vaša reklama rezonovala s cieľovou skupinou, skóre relevancie vám to ukáže. Facebook však od mája spustí tri nové metriky, ktoré nahradia skóre relevancie. Pozrime sa na to, ako systém funguje teraz a čo sa zmení od nasledujúceho mesiaca.
Prečo záleží na skóre relevancie?
Metrika skóre relevancie je jednoduchá: vaša reklama získa hodnotenie v rozsahu 1-10, pričom 10 je to najlepšie. Na prvý pohľad viete určiť, ako je vaša reklama relevantná pre vašu cieľovú skupinu. Všimnite si vyznačené slovo. Relevantná, nie kvalitná.
Úlohou tohto čísla nie je povedať, aká dobrá je fotka alebo popis príspevku. Hlavným cieľom je pochopiť, či vaša cieľová skupina považuje reklamu za relevantnú a interaktívnu.
Reklama vytvorená najlepším dizajnérom s popisom od najlepšieho copywritera bude mať stále nedostačujúce skóre, ak propaguje dámske oblečenie a je cielená na chlapcov-tínedžerov vo veku 13 až 18 rokov.
Na druhú stranu, reklama s decentným dizajnom a popisom namierená na perfektnú cieľovku získa dobré hodnotenie. Prečo na tom tak záleží? Veď je to len číslo. Nuž, je to viac než len číslo. Skóre relevancie predstavuje spojenie viacerých metrík v jednom: interakciu, kliknutia, konverzie, prekliky alebo negatívne hodnotenie. S jedným číslom dokážete rýchlo pochopiť, či reklama zažije úspech alebo sú to len vyhodené peniaze.
Skóre relevancie má taktiež priamy vplyv na náklady. Keď sa Facebook rozhoduje, ktoré reklamy zobrazí špecifickým používateľom, vždy bude preferovať reklamy, ktoré považuje za relevantné pre používateľa. Pokiaľ vaša reklama relevantná nie je, propagovanie bude veľmi nákladné.
Ako zistiť skóre relevancie
Jednoduché. Prejdite na Facebook Ads Manager, kliknite na vami zvolenú kampaň a následne na Sadu Reklám. V záložke Reklamy máte zoznam reklám, pričom každá z nich má vlastné skóre relevancie.
Ako funguje skóre relevancie?
Skóre relevancie ovplyvňuje niekoľko faktorov. Nimi sú:
Negatívne signály: ak používateľ skryje vašu reklamu zo svojich noviniek, je to silný indikátor toho, že necielite na správnu cieľovú skupinu.
Cieľ kampane: pokiaľ cielom vašej kampane je interakcia a máte ju vysokú, je to dobré znamenie. To isté platí v prípade, ak cielite na konverzie, kliky na webstránke atď. Čím viac dosiahnete cieľ svojej kampane, tým vyššie skóre získate.
Miera preklikov: čím vyššiu mieru preklikov máte, tým je vaša reklama podľa Facebooku relevantnejšia.
Interakcia („páči sa mi to“, komentáre, zdieľania): Veľké množstvo reakcií „Páči sa mi to“ a „Zbožňujem“ od používateľov sú definitívne považované za pozitívne kvality signály. Komentáre môžu byť trochu chyták, keďže bez pochopenia kontextu sa nedá určiť, či sú pozitívne alebo negatívne. A zdieľanie príspevku používateľmi je definitívne dobré znamenie pre skóre relevancie.
Po novom: hodnotenie kvality, miery interakcie a miery konverzie
Facebook od mája spustí tri nové metriky, ktoré nahradia skóre relevancie a pomôžu inzerentom lepšie merať relevanciu a organický dosah reklám. Inzerenti tak budú mať tri nové spôsoby, ako merať relevantnosť reklám: kvalitu, mieru interakcie a konverzný pomer.
1. Hodnotenie kvality
Táto metrika porovná kvalitu reklám inzerentov s ďalšími reklamami, ktoré cielia na podobnú demografiu. Toto im umožní vidieť, kde sú v porovnaní s konkurenciou a následne vyvinúť stratégie tak, aby vystáli z radu.
2. Hodnotenie miery interakcie
Inzerenti môžu sledovať toto hodnotenie, aby videli, ako často ich cieľová skupina interaktuje s ich reklamami v porovnaní s podobnými reklamami. S touto informáciou môžu inzerenti určiť, či ich reklamy efektívne získali a udržali pozornosť cieľovej skupiny.
3. Hodnotenie miery konverzie
Pokiaľ reklama získa dobré skóre v hodnotení kvality a interakcie, no stále nemá dostatok konverzie, táto metrika pomôže inzerentom vyvinúť spôsoby, ako zvýšiť konverzie. Hodnotenie miery konverzie taktiež porovnáva reklamy inzerentov s ďalšími reklamami, ktoré cielia na rovnakú cieľovú skupinu s rovnakým cieľom optimalizácie.
Inzerujte lepšie
Využitie týchto špecifických metrík namiesto spoliehania sa na jedno skóre relevancie určí, kde je potrebné implementovať zmeny efektívne. Zúžením kľúčových hodnotení môžu mať inzerenti lepšie pochopenie efektívnosti, zatiaľ čo sa taktiež zvýši aj návratnosť investície (ROI).
Nové metriky poskytnú stručné, využiteľné reportovanie, ktoré pomôže inzerentom zlepšiť svoje stratégie cielenia. Získaním lepšieho pochopenia svojej niche a potenciálneho dosahu môžu inzerenti odstrániť množstvo odhadovania a lepšie využiť svoj rozpočet na inzerovanie.