ADMA – Asociácia digitálnych marketingových agentúr

ADMA, celým názvom Asociácia digitálnych marketingových agentúr, je významná organizácia v oblasti digitálneho marketingu. Združuje profesionálov a agentúry pôsobiace v digitálnom marketingu s cieľom podporovať inovácie, vzdelávanie, postupy v rýchlo sa vyvíjajúcom digitálnom prostredí a hlavne zvyšovať úroveň marketingu na Slovensku.

História a založenie

ADMA bola založená v roku 2011 skupinou popredných digitálnych marketérov a majiteľov agentúr. Súčasným prezidentom a predsedom správnej rady je Rasťo Bahurinský z agentúry This is Locco. Správna rada ADMA má 4 podpredsedov – Maru Mitlíkovú z Triad, Matúša Lovása z Visibility, Petra Galka z Diorama a Petra Šeba z PS:Digital.

Dôvody pre založenie ADMA boli viaceré a vzájomne prepojené. Rýchly rast digitálneho marketingu vytvoril potrebu založiť organizáciu, ktorá by mohla účinne zastupovať záujmy agentúr a profesionálov v tomto dynamickom odvetví. Zároveň sa ukázalo aké nevyhnutné je stanoviť jasné štandardy kvality a etické normy v novo sa formujúcom digitálnom marketingovom priestore, čo by prispelo k jeho dôveryhodnosti a profesionalite. Zakladatelia ADMA chceli vytvoriť platformu, ktorá by umožňovala efektívne zdieľanie znalostí a najlepších postupov medzi profesionálmi v odvetví, čím by sa podporoval kolektívny rast a inovácie. Navyše, v kontexte širšieho marketingového a obchodného prostredia, bolo potrebné vytvoriť silný a jednotný hlas pre digitálny marketing.

Logo ADMA – Asociácia digitálnych marketingových agentúr

Poslanie a ciele

Hlavným poslaním ADMA je podporovať profesionálny rast členov, stanovovať etické štandardy v digitálnom marketingu, reprezentovať záujmy digitálnych marketingových agentúr a poskytovať aktuálne informácie o trendoch a inováciách v odvetví.

Ako má organizácia uvedené na svojom LinkedIn profile, jej cieľom je najmä:

  • Udávanie štandardov pre prácu digitálnych agentúr a ich spoluprácu so zadávateľmi; dbanie na ich dodržiavanie členskými agentúrami.
  • Ovplyvňovanie a pripomienkovanie legislatívneho prostredia vplývajúceho na internetovú reklamu a činnosť digitálnych reklamných agentúr.
  • Vytváranie výročného rebríčku digitálnych agentúr na základe kritérií ekonomickej výkonnosti a úspešnosti na súťažiach reklamnej kreativity a efektivity.
  • Zastupovanie členských agentúr v zahraničí.
  • Nadväzovanie spolupráce s domácimi a zahraničnými marketingovými Asociáciami (KRAS, APR SR, atď.).
  • Vzdelávanie členov asociácie, zadávateľov a študentov organizovaním konferencií, workshopov a školení.
  • Ochrana záujmov členov.

Členstvo a štruktúra

V súčasnosti má organizácia 27 členov. Od svojho vzniku prijala Asociácia digitálnych marketingových agentúr nových členov už po desiaty raz. V roku 2024 členskú základňu rozšírili o agentúry Dase a Istropolitana Ogilvy. Okrem nich patria medzi členov organizácie aj ďalšie zvučné mená ako Basta Digital, CORE4 Advertising, Invelity, Elite | Monday Lovers, MullenLowe GGK a mnohé ďalšie agentúry. Žiadosť o členstvo môže podať akákoľvek digitálna marketingová agentúra, ktorá spĺňa stanovené podmienky. 

Aktivity a služby

ADMA organizuje rôzne aktivity a poskytuje služby svojim členom. Medzi najvýznamnejšie patria konferencie a semináre zamerané na aktuálne trendy, vzdelávacie programy a certifikácie, výskum a publikácie o stave odvetvia, networkingové príležitosti a udeľovanie ocenení za vynikajúcu prácu v oblasti digitálneho marketingu. Organizácia spolupracuje s univerzitami a vysokými školami, kde realizujú rôzne prednášky a workshopy. Podieľajú sa na vzdelávaní klientov aj všeobecnej verejnosti. Na ich web stránke si marketingoví nadšenci nájdu zaujímavé infografiky, e-booky, briefy, digitálny slovník a blogové články o novinkách v marketingu.

Záver

Do budúcnosti sa očakáva, že ADMA bude naďalej zohrávať dôležitú úlohu vo formovaní budúcnosti digitálneho marketingu. Bude podporovať inovácie a zároveň zabezpečovať, aby odvetvie zostalo etické a zodpovedné. S rastúcim významom digitálneho marketingu v globálnej ekonomike sa predpokladá, že vplyv a dosah organizácie sa bude ďalej rozširovať.

Páčila sa vám táto definícia? Zdieľajte ju s priateľmi