A - E

B2C marketing

Business to customer alebo skratka B2C marketing je veľmi častou formou marketingu v e-commerce segmente. Ide v podstate o predaj tovaru alebo služby koncovému zákazníkovi. Ak by bola vaším zákazníkom firma, pôjde o B2B marketing. Tradičný model predaja koncovému zákazníkovi…

CMS

Content Management System (CMS), v preklade systém na správu obsahu, je softvérová aplikácia alebo sada nástrojov, ktorá umožňuje používateľom vytvárať, spravovať a upravovať digitálny obsah na webových stránkach bez nutnosti technických znalostí programovania. CMS systémy sa stali kľúčovou súčasťou moderných…

BOF – Bottom of the Funnel

V marketingovej terminológii predstavuje skratka BOF (Bottom of the Funnel) spodnú časť tzv. konverzného lievika, v ktorej sa nachádzajú zákazníci pripravení urobiť konečné rozhodnutie o nákupe. Táto fáza je kľúčová, pretože práve tu sa menia potenciálni zákazníci na reálnych zákazníkov. …

A/B testovanie

A/B testovanie, známe aj ako split testovanie, je metóda porovnania dvoch verzií webovej stránky, reklamy alebo iného marketingového materiálu s cieľom určiť, ktorá verzia prináša lepšie výsledky. V kontexte PPC reklám to znamená vytvorenie dvoch variant reklamy (označených ako verzia…

B2B marketing

V marketingu patrí k najdôležitejším cieľom poznanie svojho zákazníka a teda poznanie odpovede na otázku: ”Kto je môj zákazník?” Práve tu potom dochádza k plánovaniu stratégie, cielenia, či voľbe oslovovania vášho zákazníka. Ak ponúkate tovar alebo služby, ktoré si môže…

Brandingové kampane

Brandingová kampaň, alebo kampaň zameraná na budovanie povedomia o značke, je účinná stratégia zameraná na propagáciu konkrétnej značky alebo spoločnosti v online priestore. Zahŕňa vytváranie precízne zacielených reklám, ktoré sa zobrazujú, keď používatelia začnú vyhľadávať názov značky alebo súvisiace kľúčové slová.…

CPC Bidovanie ceny za kliknutie

Cena za kliknutie (CPC) je model, v rámci ktorého inzerenti platia poplatok vždy, keď používateľ klikne na ich reklamu. Tento model sa využíva predovšetkým na online reklamných platformách ako sú Google Ads a Facebook Ads. Umožňuje inzerentom licitovať o umiestnenie…

DSA – Dynamické reklamy vo vyhľadávaní

Dynamické reklamy vo vyhľadávaní (DSA – Dynamic Search Ads), inovatívna služba od Google Ads, predstavuje významný krok v oblasti PPC. Na rozdiel od tradičných PPC kampaní, ktoré sa vo veľkej miere spoliehajú na analýzu kľúčových slov a manuálnu tvorbu reklamy,…

Ciele konverzných akcií

Ciele konverzných akcií označujú konkrétne ciele, ktoré chcú inzerenti dosiahnuť od používateľov na webových stránkach alebo na vstupnej stránke po kliknutí na reklamu. Tieto akcie môžu zahŕňať uskutočnenie nákupu, prihlásenie na odber noviniek, vyplnenie kontaktného formulára alebo akúkoľvek inú aktivitu,…

Atribúcia na základe dát

Atribúcia na základe dát označuje sofistikovaný prístup v oblasti PPC marketingu, kde sa kredit za konverzie priraďuje rôznym marketingovým kontaktným bodom na základe analýzy údajov a štatistických modelov. Ide nad rámec konvenčných modelov, ako je atribúcia podľa posledného alebo prvého…

Atribučné okno

Atribučné okno, alebo okno pripisovania, sa vzťahuje na definovaný časový rámec, počas ktorého sa konverzia, ako je nákup alebo registrácia, pripisuje konkrétnej reklame, kľúčovému slovu alebo marketingovému kanálu. Ide o zásadný koncept v PPC reklame, pretože pomáha pochopiť vplyv a efektivitu…

Automatické kampane Google

Automatické kampane Google využívajú pokročilé algoritmy a strojové učenie na zefektívnenie procesu vytvárania, správy a optimalizácie online reklamných kampaní na platforme Google Ads. Prečo sú automatické kampane Google dôležité Používanie automatických kampaní Google je kľúčové pre PPC špecialistov a firmy,…