Jednou z najväčších výhod online reklamy je možnosť testovať, sledovať, upravovať a cieliť reklamy s veľkou presnosťou. Ak používate reklamy na Facebooku a Instagrame a chcete z nich vyťažiť maximum, mali by ste určite používať Facebook Pixel. Od februára 2022 pod novým názvom Meta Pixel.
Facebook Pixel je malý kúsok JavaScript kódu, ktorý umožňuje sledovať aktivitu užívateľov na vašom webe. Zhromažďuje údaje, ktoré pomáhajú sledovať konverzie z reklám na Facebooku, optimalizovať reklamy, vytvárať cielené publiká pre budúce reklamy a vykonávať remarketing pre ľudí, ktorí už na vašom webe vykonali nejakú akciu.
Ako funguje Facebook Pixel?
Pixel umiestňuje a spúšťa súbory cookies na sledovanie používateľov pri ich interakcii na Facebooku, na Instagrame a tiež mimo nich, napr. na webovej stránke. Povedzme, že v aplikácii Instagram na mobilnom telefóne uvidíte bežecké tenisky Nike u obľúbeného influencera. Prekliknete sa na e-shop, kde si tenisky pridáte do košíka. Potom Vám ale zazvoní telefón a z e-shopu odídete. Pravdepodobne by ste na tenisky zabudli, ale ak má firma Nike dobre nastavené meranie cez Pixel a používa online reklamu, tak s veľkou pravdepodobnosťou na vás reklama na tenisky Nike vyskočí na Facebooku alebo Instagrame. Pokojne aj na PC, nemusí to byť len na mobilnom telefóne. Toto sa nazýva remarketing. Je to praktický spôsob, ako môžu obchodníci kupujúcim pripomenúť, aby sa vrátili na ich web a produkty, ktoré si nechali v košíku, nakúpili.
Remarketing však nie je jedinou funkciou Facebook Pixelu. Je dôležitý aj na sledovanie, zhromažďovanie dát, analýzu a celkovú optimalizáciu reklám. Tým, že zbiera informácie o návštevníkoch webu a následne vytvára skupiny publík, umožňuje nielen cieliť reklamy na remarketingové publiká, ale aj sledovať, koľko ľudí pridalo produkt do košíka, koľko ľudí nakúpilo, koľko odoslalo formulár alebo sa prihlásilo na odber newslettera. Pri zadávaní reklamy treba mať na pamäti rôzne štádiá nákupného procesu a zámer zákazníka. Práve vďaka Pixelu je tvorba reklám jednoduchšia a efektívnejšia.
Akcie, ktoré Pixel sleduje sa nazývajú eventy (udalosti). Existuje 17 štandardných konverzných udalostí, pre ktoré je možné jednoducho skopírovať a prilepiť kód udalosti na Facebooku. Medzi najpoužívanejšie eventy v prípade e-commerce reklám patria:
- Purchase – Dokončenie nákupu na vašom webe
- AddToCart – Pridanie produktu do košíka
- Add to wishlist – Pridanie produktov do zoznamu prianí
- Initiate checkout – Spustenie procesu platby v nákupnom procese
- View Content – Prezeranie konkrétnej stránky na vašom webe
- Search – Použitie funkcie vyhľadávania na webe
- Contact – Kontaktovanie vašej firmy rôznymi spôsobmi
Nastavenie Facebook Pixelu
Ak chcete, aby Pixel pracoval na zhromažďovaní informácií na vašom webe, musíte si na svoje webové stránky nainštalovať Pixel kód. Existuje niekoľko spôsobov, ako to urobiť, v závislosti od toho, akú platformu webových stránok používate.
Ak používate platformu elektronického obchodu, ako je Woocommerce alebo Shopify, alebo používate Google Tag Manager, môžete svoj pixel nainštalovať bez toho, aby ste museli priamo upravovať kód svojho webu.
Ak pracujete s vývojárom alebo niekým iným, kto vám môže pomôcť s úpravou kódu vášho webu, kliknite na tlačidlo Odoslať e-mailom pokyny vývojárovi a pošlite vývojárovi všetko, čo potrebuje na inštaláciu pixelu.
Ak neplatí žiadna z vyššie uvedených možností, musíte vložiť kód pixelu priamo do hlavičky svojej webovej stránky.
Facebook Pixel Helper
Na to, aby ste si skontrolovali, či máte Facebook Pixel dobre nasadený, použite Facebook Pixel Helper. Je to bezplatné rozšírenie pre Google Chrome. Funguje na pozadí a analyzuje webové stránky, ak majú implementovaný Facebook Pixel kód. Hľadá konverzie alebo Facebook Pixely a poskytuje spätnú väzbu o implementácii v reálnom čase. Na ikone Pixel Helperu sa zobrazí malé číslo, ktoré označuje počet udalostí meraných Pixelom. Po rozkliknutí sa panel rozbalí a zobrazí sa podrobný prehľad Pixelu a eventov, vrátane prípadných upozornení a chýb.
Prečo by ste si mali nainštalovať Facebook Pixel?
Aj keď momentálne nepoužívate Facebook reklamy, Pixel si môžete nainštalovať hneď. Začne zbierať dáta a keď budete pripravení vytvoriť svoje prvé reklamy, nebudete začínať s dátami od nuly.
Zvýšte návratnosť investícií zo svojich výdavkov na Facebook reklamu
Dáta z Facebook Pixelu pomáhajú zabezpečiť, aby vaše reklamy videli ľudia, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou vykonajú požadovanú akciu. To umožní zlepšiť mieru konverzie z reklamy na Facebooku a získať lepšiu návratnosť investícií.
Využite sledovanie konverzií na Facebooku
Facebook Pixel umožňuje vidieť, ako ľudia interagujú s vašou webovou stránkou po zhliadnutí vašej reklamy na Facebooku. Môžete dokonca sledovať zákazníkov na ich zariadeniach. Užívateľ môže vidieť reklamu na mobile, ale keď chce nakupovať, prejde na PC alebo naopak. Takéto informácie môžu pomôcť spresniť vašu reklamnú stratégiu a vypočítať návratnosť investícií.
Použite retargeting na Facebooku
Retargetingové dáta FB Pixelu a dynamické reklamy umožňujú zobrazovať cielené reklamy ľuďom, ktorí už navštívili vašu stránku. Tu si môžete vybrať, či chcete získať skutočne podrobné informácie. Môžete napríklad ľuďom zobraziť reklamu na presne ten produkt, ktorý opustili v nákupnom košíku alebo si ho pridali do zoznamu želaní na vašom webe.
Vytvorte podobné publiká
Facebook môže použiť svoje údaje o zacielení, aby vám pomohol vybudovať podobné publikum ľudí, ktorí majú podobné obľúbené veci, záujmy a demografické údaje ako ľudia, ktorí už interagujú s vašou webovou stránkou. To vám môže pomôcť rozšíriť vašu potenciálnu zákaznícku základňu.
Optimalizujte reklamy na Facebooku s ohľadom na hodnotu
Keďže Facebook zhromažďuje údaje o tom, kto na vašej stránke nakupuje a koľko míňa, môže vám pomôcť optimalizovať publikum vašej reklamy na základe hodnoty. To znamená, že automaticky zobrazí vaše reklamy ľuďom, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou uskutočnia nákupy s vysokou hodnotou.