O - S

ROMI

ROMI predstavuje skratku z anglického názvu Return On Marketing Investment. Využíva sa na vyčíslenie návratnosti marketingových investícií. Do nákladov sa v tomto prípade počítajú len náklady spojené s marketingom, napr. náklady na platenú reklamu, sociálne siete, podujatia a iné marketingové…

ROS

ROS, skratka pre výraz „Run of Site,“ označuje typ umiestnenia bannerových reklám na webových stránkach. Pri nákupe ROS bannerových reklám si inzerenti nevyberajú konkrétne miesto na stránke, kde sa ich reklama zobrazí. Namiesto toho sa reklamy zobrazujú náhodne v rôznych…

SMM

Social Media Marketing, často skrátený ako SMM, je jedna z najdynamickejších a najvplyvnejších foriem digitálneho marketingu. Využíva rôzne platformy sociálnych médií na propagáciu produktov, služieb alebo značiek a na budovanie vzťahov so zákazníkmi. Okrem toho, že SMM poskytuje spoločnostiam spôsob,…

Produktový feed

Produktový feed (alebo informačný kanál) je súbor (vo formáte CSV, XML, JSON atď.) s informáciami o produktoch na vašom webe. Tento súbor je hlavným zdrojom údajov pre reklamné platformy, napr. Google Ads a Meta Ads, pre porovnávače Heureka, Favi, Biano…

Porovnávač cien

V digitálnom veku, kde sa spotrebitelia môžu ľahko dostať k informáciám o produktoch a službách, hrajú porovnávače cien kľúčovú úlohu v nákupnom procese. Tieto nástroje nielenže pomáhajú spotrebiteľom nájsť najlepšie ceny, ale aj výrazne ovplyvňujú marketingové stratégie mnohých firiem. Čo…

RGB a CMYK

Svet farieb je fascinujúci a plný možností. Či už ste grafický dizajnér, fotograf alebo len bežný užívateľ počítača, poznanie farebných modelov je kľúčové pre dosiahnutie požadovaných výsledkov. Dva z najbežnejších farebných modelov používaných v dnešnom digitálnom svete sú RGB a CMYK. Aj keď môžu…

SERP – Search Engine Result Page

Stránka s výsledkami vyhľadávača (SERP) je zoznam výsledkov, ktoré vyhľadávací nástroj zobrazí ako odpoveď na konkrétne slovo alebo dopyt kľúčového slova. Výsledky vyhľadávania s najvyšším hodnotením sú buď tie najrelevantnejšie výsledky, alebo tie, ktoré organizácia alebo jednotlivec zaplatí vyhľadávaču za…

Performance Max kampane

„Performance Max“ (Maximálne výkonné kampane) je inovatívny typ kampane, ktorá operuje na základe určených cieľov a umožňuje reklamným partnerom prístup ku kompletnému portfóliu služby Google Ads. Táto stratégia bola vytvorená s cieľom posilniť existujúce kampane vo vyhľadávaní založené na kľúčových…

Pozícia reklamy

V oblasti PPC reklamy označuje pojem „pozícia reklamy“ konkrétne umiestnenie reklamy na stránke s výsledkami vyhľadávacieho nástroja (SERP) alebo na danej webovej lokalite. Označuje, kde sa vaša reklama zobrazuje v porovnaní s inými reklamami, ktoré súperia o rovnaké kľúčové slová…

Reklamná sieť

Reklamná sieť je spoločnosť alebo platforma, ktorá spája inzerentov s poskytovateľmi pre uľahčenie zobrazovania reklám. Reklamné siete pôsobia ako prostredníci, pomáhajú inzerentom dosiahnuť svoju cieľovú skupinu umiestnením reklám na webových stránkach, mobilných aplikáciách alebo iných digitálnych platformách. Tieto siete poskytujú…

Reklamné kampane

Reklamná kampaň v rámci PPC je organizovaný prístup, kde reklamy súvisia s rovnakou témou a cieľom – pokryť relevantné kľúčové slová. Tento jednotný prístup pomáha posilniť správu a umožňuje lepšiu organizáciu reklamných aktivít.  Význam reklamných kampaní  Reklamné kampane sú dôležité pre jednotný…

Reklamy vo formáte HTML5

Reklamy vo formáte HTML5 sú digitálne reklamy vytvorené pomocou technológie HTML5. HTML5 je piata a najnovšia verzia Hypertext Markup Language, ktorý je štandardným značkovacím jazykom na tvorbu webových stránok. HTML5 priniesol mnoho nových funkcií a vylepšení oproti svojim predchodcom, čo…