Google Ads Creative Studio

Nástroj, vďaka ktorému môžete jednoduchým spôsobom vytvárať pútavé, prispôsobené video reklamy a grafické reklamy vo veľkom rozsahu. Bol vytvorený s cieľom pomôcť dizajnérskym a mediálnym tímom zefektívniť a rozšíriť proces vytvárania multimediálnych reklám. Ads Creative Studio umožňuje inzerentom vytvárať viaceré verzie jednej grafickej reklamy alebo videoreklamy. Reklamy je možné prispôsobiť pre rôzne publiká, miesta, jazyky alebo kontexty. Sami si vyberiete, ktorý prvok kreatívy chcete nastaviť ako “vymeniteľný” a vložíte niekoľko verzií tohto prvku, či už to bude obrázok, text alebo zvuk. Systém potom zostaví prispôsobené verzie vašich reklám na základe nahraných prvkov a stanovených pravidiel. Studio pomáha zlepšiť spoluprácu a transparentnosť v rámci kreatívnych a mediálnych tímov a môže vám pomôcť efektívnejšie a vo väčšom rozsahu vytvárať účinné reklamy.   

Šablóny v nástroji Ads Creative Studio
Zdroj: Vlastný screenshot

Ads Creative Studio má samostatnú knižnicu podkladov pre kreatívy, ktoré môžete použiť v reklamách. Tiež má knižnicu projektov, ku ktorým môžu mať prístup všetci, čo sa podieľajú na tvorbe reklám. Knižnica podkladov je určená na zefektívnenie správy podkladov. Niektorí členovia tímu môžu len spravovať podklady, zatiaľ čo iní s nimi pracujú a vytvárajú reklamy. Alebo jeden tím môže používať podklady na vytváranie grafických reklám, zatiaľ čo druhý tím vytvára video reklamy pre YouTube. Všetci členovia majú prístup k rovnakým podkladom, ktoré sú vopred schválené agentúrou. 

Knižnica podkladov v Ads Creative Studio
Zdroj: searchenginejournal.com

Ako vytvárať videá v nástroji Ads Creative Studio

V nástroji je niekoľko nastavení, ktoré môžete používať. Viete pridať informácie o firme, prepojiť Studio s ďalšími Google platformami ako Google Ads, Campaign Manager 360 a Display & Video 360. Do účtu môžu mať prístup ďalší užívatelia, ktorých pridáte pomocou e-mailu a nastavíte pre nich úroveň prístupu. Odporúča sa tiež nastaviť dvojstupňové overenie, ktoré zvyšuje zabezpečenie účtu a zvyšuje ochranu pred odcudzením hesla. Prostredie je veľmi podobné iným Google platformám, takže ak už s nejakou pracujete, tak bude pre vás dosť intuitívne. 

Nastavenia v Ads Creative Studio
Zdroj: vlastný screenshot

Do knižnice podkladov si môžete nahrať buď samostatné kreatívy alebo aj priečinok s kreatívami. Nemusíte teda podklady nahrávať po jednom, čo v mnohých prípadoch ušetrí čas. Je možné vytvárať aj nové priečinky priamo v knižnici a podklady nahrávať do nich. 

V sekcii Šablóny máte na výber z mnohých vzorových šablón, ktoré môžete pri tvorbe kreatívy použiť. Pri video možnostiach si buď zvolíte šablónu Nepopísaný list, kde máte voľnú ruku pri tvorbe kreatívy a pridávaní podkladov alebo si vyberiete z nejakej predvolenej šablóny – Textové prekrytie, Koncová karta, Viaceré videá, Obrázok s videom a textovým prekrytím, Ukážka obrázkov s videom na šírku alebo Ukážka obrázkov s videom na výšku. 

Šablóna Ukážka obrázkov (video na šírku)
Zdroj: vlastný screenshot

Na základe toho, akú šablónu si vyberiete, bude od vás Studio požadovať nahranie podkladov, či už obrazových, video podkladov alebo manuálneho doplnenia textov. Vždy si viete pozrieť náhľad videa, takže viete s čím pracujete. Každý podklad sa dá podrobne nastaviť, či už jeho veľkosť alebo čas, kedy sa má zobraziť. Tiež si môžete upravovať orientáciu videa a rýchlosť zobrazovania snímok. Pri vytváraní video kreatívy si môžete pripraviť viac variant a testovať ich v kampaniach. 

Tvorba novej video reklamy v Ads Creative Studio
Zdroj: vlastný screenshot

Ak máte kreatívy pripravené, ďalším krokom je nastavenie pravidiel. Oslovte správne publikum správnym reklamným posolstvom v správnom čase. Definujte pravidlá na základe demografie, jazyka, oblasti, špecifikujte ľudí, ktorých chcete osloviť, témy, ktoré zaujímajú užívateľov alebo pridajte vlastné jedinečné signály. Vďaka pravidlám Ads Creative Studio automaticky vytvorí viac verzií videa, ktoré budú prispôsobené zadaným pravidlám. Vy si len zvolíte prvok, ktorý bude “vymeniteľný”, zadáte podklady pre tento prvok a nástroj na základe pravidiel vytvorí verzie reklamného videa. Môžete napríklad vytvoriť pravidlo na zmenu prekrytia textu vo videokreatíve na základe toho, či vaše publikum hľadá výstroj do chladného alebo teplého počasia.

Tvorba pravidiel reklamy v Ads Creative Studio
Zdroj: vlastný screenshot

Projekt si vždy skontrolujte a ak ste s ním spokojní, tak ho uložte. Po vytvorení je možné reklamy exportovať do nástrojov Google Ads, Display & Video 360 a Campaign Manager 360. A už vám nič nebráni tomu ich začať používať.

5 najlepších vecí, ktoré prináša Google Ads Creative Studio

Nástroj Google má niekoľko jedinečných funkcií, ktoré môžu pomôcť zlepšiť vaše reklamy a reklamné kampane. Tu je 5 dôvodov, pre ktoré sa oplatí Ads Creative Studio vyskúšať.

  1. Množstvo kombinácií – Studio kombinuje niekoľko kreatívnych nástrojov, ktoré môžu vylepšiť a ozvláštniť vaše reklamy. Vďaka funkciám, ako je dynamické zobrazovanie reklám a nástroje na tvorbu HTML5, je možné reklamy posunúť na vyššiu úroveň, aby ste dosiahli čo najlepšiu interakciu. Ak umiestňujete svoje reklamy na YouTube, tak určite využijete Audio Mixer, Dynamic Audio Tools a Director Mix. 
  1. Zdieľanie s členmi tímu – Ak máte problém so zapamätaním hesiel alebo ak nechcete zdieľať heslá so svojimi pracovníkmi či stážistami, Google Ads Creative Studio má riešenie. S viacerými používateľmi môžete jednoducho zdieľať vizuálne, dynamické a zvukové prostriedky naprieč tímami a platformami. Takto sa postaráte o bezpečnosť účtu a zároveň budete môcť viacerí pracovať na jednom projekte. 
  1. Viaceré typy reklám – Vašu knižnicu podkladov je možné kombinovať a spájať, aby ste vytvorili množstvo rôznych reklám. Takto môžete vytvoriť viac verzií tej istej reklamy alebo viaceré typy reklám. Podporované sú inteligentné reklamy Google, reklamy na YouTube, obsahové reklamy a dynamické reklamy. 
  1. Navrhnutý pre agentúry, prístupný pre všetkých – Nástroj je sprístupnený pre všetkých inzerentov, ale pri vytváraní účtu si musíte vybrať, či ste reklamná agentúra alebo máte vlastnú agentúru. Do nástroja je však možné sa registrovať, aj keď agentúra nie ste. 
Vytvorenie účtu Ads Creative Studio
Zdroj: vlastný screenshot
  1. Možnosti prepojenia – Hoci Google ponúka viacero nástrojov na tvorbu kreatív, sú nezávislé od seba. Ak už používate napr. nástroj Display & Video 360, môžete začať používať aj Ads Creative Studio. Vaše doterajšie nástroje je možné so Studiom jednoducho prepojiť a vytvárať kreatívy v ňom.
Páčila sa vám táto definícia? Zdieľajte ju s priateľmi