F - J

HTTPS

HTTPS predstavuje skratku pre Hypertext transfer protocol secure a označuje zabezpečenú verziu HTTP protokolu, ktorý pomáha chrániť vaše prehliadanie vďaka bezpečnému prepojeniu prehliadača a webových adries, ktoré navštívite.  Ako to funguje a prečo je to dôležité? HTTPS používa pre šifrovanie…

Indexácia webu

Indexácia webu je proces zhromažďovania, analýzy, ukladania a periodickej aktualizácii údajov zo všetkých webových stránok a ich následného pridávania na stránky vyhľadávacích nástrojov. Pokiaľ web nie je v indexe (databáze) vyhľadávača (napr. Google, Seznam a pod.), tak sa nezobrazí ani…

Impresia

Impresia je metrika, ktorá predstavuje počet zobrazení reklamy používateľom. Keď sa reklama zobrazí na obrazovke používateľa, považuje sa to za jednu impresiu. Na rozdiel od kliknutí, ktoré merajú interakciu používateľa s reklamou, impresia meria len samotné zobrazenie. Je základným ukazovateľom…

Google Analytics

V súčasnej ére digitálneho marketingu je analýza dát nevyhnutnou súčasťou každej úspešnej online stratégie. Medzi nástrojmi, ktoré umožňujú presné meranie a porozumenie správania návštevníkov na vašej webovej stránke, dominuje Google Analytics. Google Analytics je bezplatný nástroj od spoločnosti Google, ktorý…

IP adresa

IP adresa je unikátny číselný identifikátor, ktorý je priradený každému zariadeniu pripojenému k internetu. Svoju IP adresu tak majú nielen počítače, ale aj notebooky, tlačiarne, mobily aj tablety. Po novom už aj inteligentná práčka, robotický vysávač či chladnička. Každé zariadenie pripojené…

Guerilla Marketing

Guerilla marketing je reklamný prístup, ktorý si na komunikáciu s cieľovým publikom vyberá koncept tzv. „partizánskeho“ boja alebo prvku prekvapenia. Táto forma marketingu sa spolieha na nekonvenčné a vynaliezavé zobrazenia na vyvolanie úžasu alebo šoku a môže byť obzvlášť účinná…

Inteligentné nákupné kampane

Inteligentné nákupné kampane (Smart shopping campaigns) sú transformačným prístupom k PPC kampaniam. Tento typ kampane je špecificky určený pre ecommerce firmy a realizuje sa prostredníctvom služby Google Ads. Využitím strojového učenia a pokročilých možností zacielenia tieto kampane automatizujú a optimalizujú online nákupné…

JSON formát

JSON, skratka pre JavaScript Object Notation, je rozšírený dátový formát používaný aj v oblasti online reklamy. Ide o ľahký textový formát, ktorý je pre ľudí ľahko čitateľný a zapisovateľný a pre zariadenia je ľahké ho analyzovať a generovať. V kontexte PPC…

Google Ads Editor

Google Ads Editor je výkonná desktopová aplikácia poskytovaná spoločnosťou Google, ktorá umožňuje upravovať kampane Google Ads v offline režime. Tento nástroj je využívaný na aplikáciu hromadných úprav, čo tieto procesy robí pohodlnými a efektívnymi. Po dokončení zmien v offline režime ich skontrolujete…

Google Ads experimenty

Google Ads Experimenty sú robustným nástrojom integrovaným do Google Ads, určeným na pomoc reklamným inzerentom pri testovaní rôznych aspektov ich kampaní, ako sú konfigurácie ponúk, kľúčové slová a iné prvky. Pomocou nich môžete dôkladne analyzovať rôzne nastavenia a zistiť najoptimálnejšie…

Google Merchant Center

Google Merchant Center je online platforma poskytovaná spoločnosťou Google, ktorá slúži ako centralizované miesto na správu a odosielanie údajov o produktoch pre použitie v rôznych službách súvisiacich s nakupovaním na Googli. Umožňuje nahrať detaily o produktoch, ako sú obrázky, ceny…

Google moja firma

Google moja firma (alebo firemný profil) je bezplatný nástroj od Google, ktorý pomáha zviditeľniť vašu firmu vo vyhľadávaní a v mapách Google, interagovať so zákazníkmi, zdieľať dôležité informácie o vašej firme, o vašich produktoch a akciách. Okrem iného, pomocou firemného…