Ide o diagnostický nástroj, ktorý má veľký vplyv na cenu a efektivitu kampaní v platenom vyhľadávaní. Ovplyvňuje výkonnosť reklám a to, koľko zaplatíme za každé kliknutie. Skóre kvality si môžeme predstaviť ako všeobecný ukazovateľ toho, na ktoré oblasti sa zamerať pri zlepšovaní kvality reklamy. Táto metrika môže byť cenná pri identifikovaní spôsobov ako zlepšiť reklamy, kľúčové slová a stránky zobrazené po prekliknutí.
Skóre kvality je hodnotenie kvality a relevantnosti kľúčových slov podľa Google. Preto ho aj v Google Ads nájdete na úrovni kľúčových slov. Každé kľúčové slovo má samostatné Skóre kvality.
Udeľuje sa na stupnici od 1 – 10, pričom 10 je najvyššie a teda aj najlepšie skóre kvality. Ovplyvňuje cenu za kliknutie, poradie reklamy a podiel zobrazení, ktoré môžete získať. Určí, ako zisková môže byť Google kampaň. Vo všeobecnosti platí, že čím je vyššie skóre kvality v Google Ads, tým je nižšia cena za klik a aj cena za konverziu. Vysoké skóre kvality je spôsob, ktorým dáva Google najavo, že PPC reklama spĺňa potreby potenciálnych zákazníkov. A čím lepšie sú potreby potenciálneho zákazníka uspokojené, tým menej Google potom účtuje za kliknutie na reklamu.
Skóre kvality kľúčových slov ovplyvňuje poradie reklám na stránkach s výsledkami vyhľadávacieho nástroja. Google kontroluje cenové ponuky a skóre kvality všetkých konkurenčných reklám a podľa toho ich zoradí.
Komponenty Skóre kvality
Skóre kvality neovplyvňuje len samotné kľúčové slovo. Metrika je tvorená viacerými faktormi, od ktorých závisí konečná hodnota. Google hodnotí kvalitu a relevantnosť kľúčových slov týkajúcich sa relevancie reklamy, dojmu zo vstupnej stránky a očakávanej miery prekliku.
Vysvetlíme si, čo znamenajú jednotlivé metriky:
- Relevancia reklám – meria, do akej miery sa kľúčové slovo zhoduje s reklamným posolstvom v reklame. Podpriemerné skóre môže znamenať, že vaše reklamy sú príliš všeobecné alebo konkrétne vzhľadom na vyhľadávaný dopyt používateľa, prípadne že toto kľúčové slovo nie je relevantné pre vašu firmu.
- Dojem zo vstupnej stránky – odhaduje, do akej miery je vstupná stránka relevantná a užitočná pre ľudí, ktorí klikli na reklamu. Zohľadňuje viaceré faktory, ako sú zhoda obsahu vstupnej stránky s hľadaným výrazom používateľa a tiež náročnosť orientácie na webovej stránke.
- Očakávaná CTR – meria pravdepodobnosť, či na reklamu pri zobrazení používatelia kliknú. Toto skóre sa zakladá na historickej výkonnosti reklám. Pozícia reklamy a iné faktory ovplyvňujúce viditeľnosť reklamy (napr. reklamné rozšírenia), sa do výsledku nepočítajú.
Skóre týchto komponentov môže byť podpriemerné, priemerné a nadpriemerné. Priemer znamená priemerné skóre v porovnaní s vašimi konkurentmi, ktorí ponúkajú cenu za rovnaké kľúčové slovo. Pri nižších skóre je dôležité myslieť na to, že je tam stále priestor na zlepšovanie.
Výhody optimalizácie Skóre kvality
Skóre kvality priamo súvisí s úspechom účtu v Google Ads. Google totiž meria kvalitu reklám optikou používateľov. Ak je reklama pútavá a relevantná pre používateľov, Google ju bude vnímať pozitívne. Reklamný priestor Google je čoraz cennejší a hlavným záujmom Googlu je to, aby boli používatelia spokojní s vyhľadávacím nástrojom. Relevantné reklamy a pozitívnu interakciu používateľov sa preto snaží odmeňovať. Optimalizáciou je možné dosiahnuť nižšiu cenu za konverziu a teda aj vyššiu návratnosť investícií.
Ako zvýšiť Skóre kvality Google reklám?
Keďže skóre kvality v Google Ads určuje, kde a ako často sa vaše reklamy zobrazujú, je dôležité zvyšovať toto hodnotenie pomocou optimalizácií. Tu je niekoľko tipov, na čo sa zamerať a ako postupovať:
- Prieskum kľúčových slov – objavujte nové kľúčové slová, ktoré sú relevantné a tie pridajte do svojich kampaní.
- Organizácia kľúčových slov – segmentujte kľúčové slová čo najpresnejšie do úzkych organizovaných skupín a tie prepojte čo najefektívnejšie s kampaňami.
- Spresnenie textu reklamy – efektívnejšie reklamy dosahujú vyššiu mieru prekliku, čo je jeden z najlepších spôsobov, ako zvýšiť skóre kvality. Testujte reklamné texty a používajte čo najpresnejšie texty vzhľadom ku konkrétnej reklamnej skupine.
- Optimalizácia vstupných stránok – landing page by mala vždy čo najviac vystihovať reklamnú skupinu a reklamu. Takto dokáže poskytnúť používateľovi ucelený zážitok od vyhľadávania kľúčového slova až po konverziu.
- Pridávanie vylučujúcich kľúčových slov – dôkladná práca na optimalizácii negatív dokáže ušetriť peniaze, ktoré by sa zbytočne míňali na irelevantné vyhľadávané výrazy.
- Pozrite sa aj na iné metriky – použite Skóre kvality v súvislosti s inými metrikami v účte, ako je miera prekliknutia, miera konverzie a interakcia so stránkou. Tieto metriky sú spojené s výkonnosťou a môžu dopomôcť k hľadaniu oblastí na zlepšenie.