Widget je malá, interaktívna aplikácia alebo prvok na webovej stránke, ktorý umožňuje používateľom vykonávať špecifické akcie alebo zobrazovať dôležité informácie. Môže to byť napríklad formulár na prihlásenie, kalkulačka, chatovacie okno alebo ukazovateľ aktuálnych akcií a zliav. V skratke, widgety zjednodušujú komunikáciu medzi webom a používateľom, čím zlepšujú používateľský zážitok.
Kde sa widgety používajú?
Widgety sa využívajú na webových stránkach, v aplikáciách, ale aj na domovských obrazovkách mobilných zariadení. V e-commerce sfére uľahčujú prístup k dôležitým informáciám, ako sú hodnotenia produktov, cena či dostupnosť. V mobilných aplikáciách môžu poskytovať rýchly prístup k funkcionalitám bez potreby otvárať celú aplikáciu.
Typy widgetov
1. Informačné widgety
Informačné widgety sa používajú na zobrazovanie aktuálnych informácií alebo dát priamo na webovej stránke. Ide o nástroje, ktoré poskytujú dôležité údaje v reálnom čase, čím zvyšujú informovanosť používateľov bez nutnosti manuálneho vyhľadávania. Patria sem napr. widgety s predpoveďou počasia, kurzové lístky, novinky, finančné trhy, dopravné správy.
2. Interaktívne widgety
Tieto widgety umožňujú používateľom priamo komunikovať so stránkou alebo aplikáciou. Vďaka interaktívnym widgetom môžu návštevníci vykonávať rôzne akcie, ktoré zlepšujú ich interakciu so stránkou a zároveň umožňujú zbierať dáta od zákazníkov. Môžeme sem zaradiť napr. vyhľadávacie boxy, interaktívne formuláre (napr. kontaktné formuláre, formuláre na odber newsletterov), chatovacie okná, interaktívne kalkulačky (napr. výpočet ceny úveru alebo hypotéky).
3. E-commerce widgety
V oblasti elektronického obchodu sú widgety obzvlášť dôležité pre zlepšenie užívateľského zážitku a podporu predaja. Tieto widgety slúžia na to, aby nakupovanie bolo jednoduchšie a pohodlnejšie, pričom poskytujú návštevníkom priamy prístup k relevantným informáciám o produktoch alebo službách. Medzi takéto widgety patria napr. tlačidlá „Kúpiť teraz“, zobrazenie produktov v reálnom čase (napr. odporúčané produkty alebo produkty, ktoré si prezerali ostatní zákazníci), widgety zobrazujúce dostupnosť produktov alebo doručenie v reálnom čase, hodnotenia a recenzie produktov.
Význam widgetov v PPC marketingu
Pre PPC (pay-per-click) marketing majú widgety kľúčový význam. Vďaka nim je možné na webových stránkach personalizovať obsah pre užívateľov, ktorí prišli cez reklamy. Napríklad, po prekliku na PPC reklamu môže widget zobrazovať relevantné produkty alebo priamo zľavový kód, čím zvyšuje pravdepodobnosť konverzie. Tiež slúžia na efektívnejšie zhromažďovanie údajov od zákazníkov, napríklad prostredníctvom formulárov na odber noviniek alebo dopytov.
Widgety dokážu vytvoriť pocit naliehavosti a motivovať používateľov k okamžitému rozhodnutiu. Napr. widget s odpočítavaním času do konca zľavy alebo ponuky môže urýchliť rozhodovanie zákazníka.
Widgety môžu tiež pomôcť pri retargetingu a remarketingových kampaniach. Keď používateľ opustí stránku bez uskutočnenia nákupu, widget môže byť použitý na zobrazovanie dynamického obsahu alebo ponúk pri jeho opätovnej návšteve, ktoré sú prispôsobené jeho predchádzajúcemu správaniu.
Záver
Widgety sú neoddeliteľnou súčasťou moderných webových stránok a aplikácií, ktoré zlepšujú používateľský zážitok a pomáhajú zvýšiť efektivitu PPC kampaní. Správne implementované widgety môžu zlepšiť interakciu používateľov a priniesť vyššie konverzie pre váš biznis. Personalizácia obsahu, rýchlejšie dokončovanie konverzií a účinné využitie naliehavosti a zliav vedie k vyššej miere konverzie. Optimalizované kampane so správne nastavenými widgetmi tak prinášajú lepšie výsledky a maximalizujú návratnosť investícií do reklamy.