Google moja firma

Google moja firma (alebo firemný profil) je bezplatný nástroj od Google, ktorý pomáha zviditeľniť vašu firmu vo vyhľadávaní a v mapách Google, interagovať so zákazníkmi, zdieľať dôležité informácie o vašej firme, o vašich produktoch a akciách. Okrem iného, pomocou firemného profilu Google získate prehľad o tom, ako zákazníci nachádzajú vašu firmu, štatistiky hovorov, recenzií, objednávok a iných údajov na jednom mieste, a to priamo vo vyhľadávaní Google.

Ako sa dá Google moja firma využiť?

Pre začínajúcich podnikateľov je založenie Google my business dobrým krokom ako rýchlo, jednoducho a bezplatne naštartovať návštevnosť svojho webu, zostať v kontakte so svojimi zákazníkmi a zdieľať dôležité informácie.

Google firemný profil je ideálnou voľbou pre kamenné prevádzky, aby firmy mohli zdieľať dôležité informácie, akými sú otváracie hodiny, otváracie hodiny počas sviatkov, miestne výrobky a pod. Táto platforma je vhodná aj pre jednotlivcov a firmy, ktoré nemajú prevádzku a poskytujú služby v obmedzenej oblasti alebo online.

Profil Google moja firma vo vyhľadávaní Google
Zdroj: Vlastný screenshot

Zdieľanie informácií o svojej kamennej prevádzke (online firme)

Je možné pridať informácie o otváracích hodinách, telefónnom čísle, presnej adrese, zmene otváracích hodín počas sviatkov, bezpečnostných opatreniach a iných dôležitých informáciách pre vašich zákazníkov. Tieto informácie by mali byť pravidelne aktualizované, aby boli stále relevantné.

Zverejňovanie fotografií

Je vhodné pridať na svoj profil logo, titulnú fotku a fotografie svojich priestorov, svojho tímu, populárnych produktov a pod. aby výsledky zaujali potenciálnych zákazníkov a príp. im uľahčili hľadanie vašej budovy.

Odpovede na recenzie

Komunikácia so zákazníkmi je veľmi dôležitá, preto je potrebné nenechávať recenzie bez odpovedí. Tak dostane klient najavo, že jeho názor je pre vás dôležitý, ide zároveň o prejav vďačnosti za pozitívnu recenziu a odporúčanie. Je to zároveň možnosť nadviazať spätnú väzbu s klientom, čo, pravdepodobne, bude viesť k návratu klienta v budúcnosti. Správne reagovanie aj na negatívne recenzie, môže vyriešiť konfliktnú situáciu a nemusí dôjsť k strate zákazníka aj s negatívnou skusenosťou. Potenciální zákazníci budú vidieť snahu vyriešiť konfliktnú situáciu a ich lojalita zostane zachovaná, čo podporí dobrý imidž vašej firmy. 

Tvorba príspevkov a zdieľanie dôležitých informácií so zákazníkmi

V Google moja firma je možné vytvárať príspevky s akciovými ponukami, novinkami a podujatiami. Príspevok môže byť vo forme textu do 300 symbolov,  vo forme foto alebo videa. Príspevky z platformy Google moja firma budú môcť zákazníci vidieť vo vyhľadávaní po dobu 7 dní alebo do dátumu ukončenia podujatia, ak bude nastavený.

Odpovede na správy/otázky

Google moja firma umožňuje jednoducho komunikovať so zákazníkmi pomocou súkromných správ. Je možnosť vopred uverejniť najčastejšie otázky a odpovede na ne, aby sa ušetril čas. Dokonca je možné povoliť svojim zákazníkom odpovedať na zverejnené otázky. 

Sledovanie štatistík

Platforma Google moja firma vie sledovať štatistiky vášho profilu. Získa sa tak prehľad o interakciach s firemným profilom, o volaniach, správach, prekliknutiach na web a pod. Tieto informácie pomôžu viac pochopiť vašich zákazníkov a robiť lepšie marketingové rozhodnutia.

Tvorba jednoduchého webu

Ak firma nemá webovú stránku, je možné si ju po vyplnení profilu vytvoriť priamo v účte. Stránka bude umiestnená na doméne business.site. Na jej vytvorenie nie sú potrebné programátorské schopnosti. Nástroj je intuitívny, aj keď má obmedzené možnosti. Takáto stránka bude, samozrejme, jednoduchšia ako stránka vytvorená profesionálom, ale pre majiteľov malých podnikov ide o skvelú voľbu.

Využitie Lokálnych kampaní v Google Ads

Na získavanie čo najväčšieho počtu osobných návštev vašej kamennej predajne, viete pomocou lokálnych kampaní v Google Ads zacieliť na publikum v konkrétnej oblasti. Na spustenie tohto typu kampaní je potrebné mať vyplnený profil Google moja firma, ktorý sa následne prepojí s účtom Google Ads.

Postup registrácie

  1. Pre registráciu prejdite na platformu Google my Business
  2. Prihláste sa do Google účtu alebo si ho vytvorte.
  3. Zadajte názov svojej firmy.
  4. Vyberte typ firmy: Online maloobchod, Miestny obchod alebo Firma s obsluhovanou oblasťou.
  5. Zadajte adresu svojej firmy. Zobrazí sa vám aj výzva, aby ste na mape označili miesto, kde sa presne nachádza vaša firma alebo pobočka. V prípade, že nemáte kamennú prevádzku a pôsobite v určitej oblasti alebo poskytuje služby, tak uveďte túto oblasť a kliknite na Dodávam zákazníkom tovar a služby.
  6. Následne vyberte kategóriu vášho podnikania.
  7. Zadajte telefónne číslo a webovú adresu. V prípade, že nemáte web, tak si ho budete môcť vytvoriť na platforme Google My Business na základe poskytnútých informácií.
  8. Skontrolujte všetky údaje.
  9. Overte svoj profil, aby ste boli chránení pred kýmkoľvek, kto by sa mohol pokúsiť vystupovať ako zástupca vašej firmy. 

Existuje viacero dostupných spôsobov overenia: telefón, textová správa, e‐mail, nahrávka videa, živý videohovor, poštová zásielka a iné. Vyberte požadovaný spôsob a postupujte podľa pokynov na obrazovke. 

Tip na záver: Ak ste našli už existujúci profil vašej firmy v Google mapách a neviete, kto taký profil spravuje, viete si nárokovať jeho vlastnictvo. Stačí v Google mape kliknúť na ikonku firmy → Vlastníte túto firmu?→ Vyžiadať prístup.

Nárokovanie existujúceho profilu Google moja firma 
Zdroj: Vlastný screenshot
Páčila sa vám táto definícia? Zdieľajte ju s priateľmi