F - J

H1 Tag

H1 tag patrí medzi kľúčové prvky HTML štruktúry webovej stránky, pretože definuje hlavný nadpis, ktorý jasne signalizuje používateľom aj vyhľadávačom hlavnú tému obsahu. Vo vizuálnom zobrazení je to najväčší a najvýraznejší text, ktorý okamžite pritiahne pozornosť návštevníka a poskytne logické…

Fotobanky

Fotobanky sú online databázy, ktoré obsahujú rozsiahly katalóg obrázkov, fotografií, videí a grafiky, často aj zvukových nahrávok. Umožňujú firmám, blogerom, marketérom a kreatívcom prístup k vizuálnemu obsahu, ktorý môžu použiť na rôzne účely bez toho, aby museli vytvárať svoje vlastné…

GIF

GIF je skratka pre Graphics Interchange Format, čo je formát súboru, ktorý sa stal populárnym predovšetkým v digitálnom prostredí vďaka svojej schopnosti zobrazovať krátke animované sekvencie. Tento formát, ktorý bol pôvodne vyvinutý ešte v 80. rokoch 20. storočia, prežil mnohé…

GTIN

GTIN, alebo Global Trade Item Number, je globálny identifikátor pre produkty, ktorý sa používa na jednoznačné označenie tovaru v rámci celosvetového obchodu. Tento kód je medzinárodne uznávaný a štandardizovaný organizáciou GS1, ktorá má na starosti normy pre označovanie tovaru. GTIN…

GRP – Gross Rating Points

Hrubý ratingový bod (GRP) je termín používaný v reklame na meranie veľkosti publika (alebo celkového množstva expozícií), ktoré zasiahol konkrétny mediálny prostriedok alebo plán počas určitého časového obdobia. Táto metrika sa používa predovšetkým v televíznej reklame, no má široké uplatnenie…

HTTPS

HTTPS predstavuje skratku pre Hypertext transfer protocol secure a označuje zabezpečenú verziu HTTP protokolu, ktorý pomáha chrániť vaše prehliadanie vďaka bezpečnému prepojeniu prehliadača a webových adries, ktoré navštívite.  Ako to funguje a prečo je to dôležité? HTTPS používa pre šifrovanie…

Indexácia webu

Indexácia webu je proces zhromažďovania, analýzy, ukladania a periodickej aktualizácii údajov zo všetkých webových stránok a ich následného pridávania na stránky vyhľadávacích nástrojov. Pokiaľ web nie je v indexe (databáze) vyhľadávača (napr. Google, Seznam a pod.), tak sa nezobrazí ani…

Impresia

Impresia je metrika, ktorá predstavuje počet zobrazení reklamy používateľom. Keď sa reklama zobrazí na obrazovke používateľa, považuje sa to za jednu impresiu. Na rozdiel od kliknutí, ktoré merajú interakciu používateľa s reklamou, impresia meria len samotné zobrazenie. Je základným ukazovateľom…

Google Analytics

V súčasnej ére digitálneho marketingu je analýza dát nevyhnutnou súčasťou každej úspešnej online stratégie. Medzi nástrojmi, ktoré umožňujú presné meranie a porozumenie správania návštevníkov na vašej webovej stránke, dominuje Google Analytics. Google Analytics je bezplatný nástroj od spoločnosti Google, ktorý…

IP adresa

IP adresa je unikátny číselný identifikátor, ktorý je priradený každému zariadeniu pripojenému k internetu. Svoju IP adresu tak majú nielen počítače, ale aj notebooky, tlačiarne, mobily aj tablety. Po novom už aj inteligentná práčka, robotický vysávač či chladnička. Každé zariadenie pripojené…

Guerilla Marketing

Guerilla marketing je reklamný prístup, ktorý si na komunikáciu s cieľovým publikom vyberá koncept tzv. „partizánskeho“ boja alebo prvku prekvapenia. Táto forma marketingu sa spolieha na nekonvenčné a vynaliezavé zobrazenia na vyvolanie úžasu alebo šoku a môže byť obzvlášť účinná…

Inteligentné nákupné kampane

Inteligentné nákupné kampane (Smart shopping campaigns) sú transformačným prístupom k PPC kampaniam. Tento typ kampane je špecificky určený pre ecommerce firmy a realizuje sa prostredníctvom služby Google Ads. Využitím strojového učenia a pokročilých možností zacielenia tieto kampane automatizujú a optimalizujú online nákupné…