T - W

WOM – Word of Mouth 

Kúpili ste už niekedy niečo na základe odporúčania od kamaráta, rodiny alebo známych? Pravdepodobne áno, a aj toto je jedna z marketingových metód, ktorá patrí medzi najstaršie.  WOM je forma marketingu, pri ktorej dochádza k šíreniu informácií o produkte alebo…

White hat SEO

White hat SEO je súbor etických techník a stratégií optimalizácie webových stránok pre vyhľadávače, ktorý rešpektuje pravidlá a smernice stanovené vyhľadávačmi ako Google. Na rozdiel od takzvaných Black hat SEO postupov, ktoré môžu zahŕňať podvodné techniky s cieľom oklamať algoritmy…

TOWS analýza

TOWS analýza je strategický nástroj, ktorý sa zameriava na identifikáciu a hodnotenie externých faktorov, ktoré môžu ovplyvniť organizáciu a umožňuje vytvárať efektívne stratégie pomocou kombinácie týchto externých faktorov s internými aspektmi. TOWS analýza vychádza zo známejšieho nástroja SWOT analýzy, no…

WYSIWYG

V digitálnom svete sa často stretávame s rôznymi nástrojmi a technológiami, ktoré uľahčujú tvorbu obsahu bez potreby pokročilých technických znalostí. Jedným z takýchto nástrojov je WYSIWYG editor. Čo je WYSIWYG? WYSIWYG je skratka pre “What You See Is What You…

Widget

Widget je malá, interaktívna aplikácia alebo prvok na webovej stránke, ktorý umožňuje používateľom vykonávať špecifické akcie alebo zobrazovať dôležité informácie. Môže to byť napríklad formulár na prihlásenie, kalkulačka, chatovacie okno alebo ukazovateľ aktuálnych akcií a zliav. V skratke, widgety zjednodušujú…

TOF – Top of the Funnel

Úvodná fáza konverzného lievika, známa ako TOF fáza (Top of the Funnel), je prvým krokom, kde začína cesta potenciálneho zákazníka. V tejto fáze sa ľudia len zoznamujú s vašou značkou, produktami alebo službami, a preto je nevyhnutné sústrediť sa na…

UX a UI

V digitálnom svete sú UX (User Experience) a UI (User Interface) dva základné pojmy, ktoré špecialisti v oblasti webového dizajnu musia mať na pamäti. Sú základnými kameňmi nielen pre technické aspekty webového dizajnu, ale aj pre jeho úspech vo svete…

Vylúčenie negatívnych výrazov

Vylúčenie negatívnych výrazov (alebo aj „vylúčenie kľúčových slov“) je prepracovaná reklamná stratégia, ktorá zahŕňa špecifikovanie určitých kľúčových slov alebo fráz, pri ktorých inzerenti nechcú, aby sa ich reklamy zobrazovali. Táto taktika je nápomocná pri dolaďovaní presnosti zacielenia PPC kampaní. Predchádza…

Vylúčenie webových adries

Vylúčenie webových adries sa vzťahuje na strategickú prax, ktorá zabraňuje konkrétnym URL adresám zobrazovať vaše PPC reklamy. Tento špecializovaný prístup zahŕňa integráciu vylúčení do nastavení vašej reklamnej kampane alebo nasadenie vylučujúcich kľúčových slov, ktoré zabránia konkrétnym webovým stránkam alebo webovým…

User scoped, session scoped, event scoped prehľady v GA4

V oblasti PPC reklamy je kľúčová presná analýza a interpretácia údajov. Základný aspekt analýzy údajov v Google Analytics 4 spočíva v pochopení rôznych prehľadov, konkrétne: user scoped prehľady, session scoped prehľady a event scoped prehľady. Tieto prehľady sa týkajú rôznych vrstiev, na…

User-ID systém

Systém User-ID je sofistikovaný mechanizmus sledovania, ktorý každému používateľovi priraďuje jedinečný identifikátor. Umožňuje bezproblémovú analýzu správania používateľov na rôznych platformách a zariadeniach. Tento systém je neoddeliteľnou súčasťou pochopenia cesty zákazníka od jeho prvej interakcie s vaším obsahom, aplikáciou alebo webovou…

URL adresa

URL adresa, alebo Uniform resource rocator, zohráva kľúčovú úlohu pri spájaní používateľov s online obsahom. Pochopenie princípu a zložitostí URL adries je dôležité pre optimalizáciu kampaní a zabezpečenie efektívnej online viditeľnosti. Čo je URL adresa URL je webová adresa, ktorá určuje…