Slovník

Slovník marketingových pojmov, ktorý vám pomôže zorientovať sa v online-marketingovej džungli. Všetky pojmy sú starostlivo popísané a vysvetlené, aby vám pomohli lepšie pochopiť ich význam, prípadne spôsob ich výpočtu a použitia v praxi.

Google Ads Creative Studio

Nástroj, vďaka ktorému môžete jednoduchým spôsobom vytvárať pútavé, prispôsobené video reklamy a grafické reklamy vo veľkom rozsahu. Bol vytvorený s cieľom pomôcť dizajnérskym a mediálnym tímom zefektívniť a rozšíriť proces vytvárania multimediálnych reklám. Ads Creative Studio umožňuje inzerentom vytvárať viaceré…

Konverzie

V online marketingu konverzie sú jedným z najdôležitejších ukazovateľov úspechu. Ide o dokončenie návštevníkom požadovaného cieľa na vašom webe, ktorý považujete za hodnotný a viete ho zmerať. Môže ísť o nákup, odoslanie formulára, prihlásenie sa na odber newsletteru a pod. …

Natívna reklama

Forma reklamy, ktorá vyzerá ako bežný obsah na stránke, ale je financovaná reklamným partnerom. Ide o reklamu, ktorá je zahrnutá do obsahu tak, aby vyzerala prirodzene a nepôsobila ako tradičná reklama. Cieľom natívnej reklamy je zabezpečiť, aby ju užívatelia nevnímali…

Obsahová sieť Google

Obsahová sieť Google je celosvetovou sieťou grafických reklám, ktorá má dosah na viac ako 90 % používateľov internetu na celom svete a každý mesiac má viac ako bilión zobrazení viac ako 1 miliarde používateľov. Množstvo flexibilných formátov reklamy umožňuje osloviť…

PPC

Skratka pre pay-per-click je model, v ktorom inzerenti platia poplatok za každé kliknutie.

Facebook Pixel

Facebook Pixel je malý kúsok JavaScript kódu, ktorý umožňuje sledovať aktivitu užívateľov na vašom webe.

Skóre kvality

Skóre kvality je hodnotenie kvality a relevantnosti kľúčových slov podľa Google.

Vyhľadávacia sieť Google

Je jednou z hlavných reklamných sietí Google, ktorá funguje na systéme zadávanie vyhľadávacích dopytov a prehľadávania webov.

PNO

Metrika PNO je obľúbená metrika v našej krajine a susednom Česku, ktorá vznikla relatívne nedávno.

ROAS

Návratnosť výdavkov na reklamu (ROAS) je metrika, ktorá meria výnosy na každé euro vynaložené na kampaň.

Lifetime Value

LTV vyjadruje mieru hodnoty zákazníka pre spoločnosť v rámci celého vzťahu.