A - E

ATL a BTL

Marketingová komunikácia prešla za posledné desaťročia obrovskými zmenami. Jedným zo základných pojmov, ktoré pomáhajú kategorizovať komunikačné kanály, sú ATL (Above the Line) a BTL (Below the Line) aktivity. V tomto článku si vysvetlíme, čo presne tieto termíny znamenajú, kde sa…

ChatGPT

Svet digitálnej komunikácie a reklamy sa neustále vyvíja, a práve tu môže hrať kľúčovú úlohu ChatGPT. ChatGPT je pokročilý jazykový model vyvinutý spoločnosťou OpenAI. Ide o chatbot poháňaný umelou inteligenciou, ktorý je schopný generovať ľudsky znejúce odpovede na základe zadaného…

Copywriting

V dnešnom digitálnom svete, kde je internet zaplavený obsahom, je schopnosť zaujať pozornosť čitateľa kľúčová. Tu prichádza na scénu copywriting – umenie presvedčivého písania, ktoré dokáže premeniť obyčajné slová na výkonné nástroje predaja. Čo je copywriting? Copywriting je špecializovaná forma…

ADMA – Asociácia digitálnych marketingových agentúr

ADMA, celým názvom Asociácia digitálnych marketingových agentúr, je významná organizácia v oblasti digitálneho marketingu. Združuje profesionálov a agentúry pôsobiace v digitálnom marketingu s cieľom podporovať inovácie, vzdelávanie, postupy v rýchlo sa vyvíjajúcom digitálnom prostredí a hlavne zvyšovať úroveň marketingu na…

DMP – Data Management Platform

Schopnosť zhromažďovať, spracovávať a využívať dáta efektívne môže byť rozdielom medzi úspechom a neúspechom v modernom podnikaní. Akonáhle sa množstvo a rôznorodosť údajov zvyšuje, spoločnosti potrebujú sofistikované nástroje na správu a analýzu týchto dát. Jedným z najdôležitejších nástrojov v tomto…

CRO – Optimalizácia miery konverzie

V digitálnom marketingu je jednou z hlavných výziev pre firmy maximalizácia efektívnosti ich online prítomnosti. Webové stránky a digitálne platformy sú navrhnuté tak, aby prilákali návštevníkov, zvyšovali povedomie o značke a nakoniec konvertovali návštevníkov na zákazníkov. Aby však tieto ciele…

CAC

CAC alebo Customer Acquisition Cost (náklady na získanie zákazníka) je kľúčový ukazovateľ v marketingu, ktorý meria náklady spojené so získaním nového zákazníka pre firmu. Tento ukazovateľ hrá kľúčovú úlohu pri určovaní toho, ako efektívne a udržateľne spoločnosť dokáže prilákať nových…

B2C marketing

Business to customer alebo skratka B2C marketing je veľmi častou formou marketingu v e-commerce segmente. Ide v podstate o predaj tovaru alebo služby koncovému zákazníkovi. Ak by bola vaším zákazníkom firma, pôjde o B2B marketing. Tradičný model predaja koncovému zákazníkovi…

CMS

Content Management System (CMS), v preklade systém na správu obsahu, je softvérová aplikácia alebo sada nástrojov, ktorá umožňuje používateľom vytvárať, spravovať a upravovať digitálny obsah na webových stránkach bez nutnosti technických znalostí programovania. CMS systémy sa stali kľúčovou súčasťou moderných…

BOF – Bottom of the Funnel

V marketingovej terminológii predstavuje skratka BOF (Bottom of the Funnel) spodnú časť tzv. konverzného lievika, v ktorej sa nachádzajú zákazníci pripravení urobiť konečné rozhodnutie o nákupe. Táto fáza je kľúčová, pretože práve tu sa menia potenciálni zákazníci na reálnych zákazníkov. …

A/B testovanie

A/B testovanie, známe aj ako split testovanie, je metóda porovnania dvoch verzií webovej stránky, reklamy alebo iného marketingového materiálu s cieľom určiť, ktorá verzia prináša lepšie výsledky. V kontexte PPC reklám to znamená vytvorenie dvoch variant reklamy (označených ako verzia…

B2B marketing

V marketingu patrí k najdôležitejším cieľom poznanie svojho zákazníka a teda poznanie odpovede na otázku: ”Kto je môj zákazník?” Práve tu potom dochádza k plánovaniu stratégie, cielenia, či voľbe oslovovania vášho zákazníka. Ak ponúkate tovar alebo služby, ktoré si môže…