Slovník

Slovník marketingových pojmov, ktorý vám pomôže zorientovať sa v online-marketingovej džungli. Všetky pojmy sú starostlivo popísané a vysvetlené, aby vám pomohli lepšie pochopiť ich význam, prípadne spôsob ich výpočtu a použitia v praxi.

E-commerce

E-commerce alebo elektronický obchod je proces predaja a nákupu produktov a služieb prostredníctvom internetu. Zákazníci prichádzajú na web alebo marketplace a nakupujú produkty pomocou elektronických platieb. Po prijatí transakcie obchod odosiela objednaný produkt alebo poskytuje zakúpenú službu. Vo všeobecnosti e-commerce…

Google moja firma

Google moja firma (alebo firemný profil) je bezplatný nástroj od Google, ktorý pomáha zviditeľniť vašu firmu vo vyhľadávaní a v mapách Google, interagovať so zákazníkmi, zdieľať dôležité informácie o vašej firme, o vašich produktoch a akciách. Okrem iného, pomocou firemného…

Favicon

Favicon je malá grafická ikonka, ktorá je umiestnená na kartách prehliadača pred názvom webovej stránky. Favicon slúži ako brandový prvok webu a jeho hlavným účelom je pomôcť návštevníkom ľahšie sa orientovať v prehliadači a rýchlo vizuálne priradiť každú otvorenú kartu…

Google Search Console

Google Search Console (GSC), predtým známy ako Google Webmaster Tools, je bezplatný online nástroj poskytovaný spoločnosťou Google, ktorý pomáha webovým správcom, vlastníkom webov a SEO odborníkom monitorovať a spravovať webové stránky z hľadiska výkonu vo vyhľadávači Google. Tento nástroj poskytuje…

Affiliate Marketing

Affiliate marketing je forma online marketingu, v ktorej spoločnosti alebo jednotlivci (affiliate partneri – publisheri) propagujú produkty alebo služby iných spoločností (affiliate programy – inzerenti) a dostávajú odmeny za každý úspešný predaj alebo akciu, ktorú pomôžu generovať. Tieto akcie môžu…

E-mail marketing

E-mail marketing patrí medzi priame formy marketingu, kde sú formou e-mailov používateľom odosielané rôzne informácie. E-maily bývajú odosielané s cieľom dosiahnutia nejakého konkrétneho cieľa, akým býva zvýšenie predaja, získanie nových zákazníkov, udržanie existujúcich zákazníkov alebo poskytovanie informácií a hodnotného obsahu.…

Atribúcia

Čo je to atribúcia? Cesta, počas ktorej sa používateľ dostane do kontaktu s reklamou býva zložitejšia, ako len kliknutie na reklamu a nákup. V marketingu je za atribúciu, teda pripisovanie, považovaná akási skupina aktivít používateľa, ktoré vedú k želanému výsledku…

Sitemap

Sitemap, resp. mapa stránok je súbor obsahujúci zoznam všetkých stránok na webovej stránke. Je to dôležitý prvok pre optimalizáciu vyhľadávania na internete, pretože umožňuje vyhľadávačom ľahko nájsť všetky stránky na webe a zlepšiť tak ich indexáciu. Pomocou neho môžete dávať …

Google Tag Manager

Správca značiek Google alebo Google Tag Manager (GTM) je bezplatný nástroj, ktorý umožňuje inštalovať, ukladať a spravovať marketingové značky bez úpravy kódu webových stránok. Marketingové značky sú malé útržky kódu, ktoré sledujú akcie používateľov a zhromažďujú údaje. Najbežnejším príkladom marketingovej…

Google Ads Creative Studio

Nástroj, vďaka ktorému môžete jednoduchým spôsobom vytvárať pútavé, prispôsobené video reklamy a grafické reklamy vo veľkom rozsahu. Bol vytvorený s cieľom pomôcť dizajnérskym a mediálnym tímom zefektívniť a rozšíriť proces vytvárania multimediálnych reklám. Ads Creative Studio umožňuje inzerentom vytvárať viaceré…

Konverzie

V online marketingu konverzie sú jedným z najdôležitejších ukazovateľov úspechu. Ide o dokončenie návštevníkom požadovaného cieľa na vašom webe, ktorý považujete za hodnotný a viete ho zmerať. Môže ísť o nákup, odoslanie formulára, prihlásenie sa na odber newsletteru a pod. …

Natívna reklama

Forma reklamy, ktorá vyzerá ako bežný obsah na stránke, ale je financovaná reklamným partnerom. Ide o reklamu, ktorá je zahrnutá do obsahu tak, aby vyzerala prirodzene a nepôsobila ako tradičná reklama. Cieľom natívnej reklamy je zabezpečiť, aby ju užívatelia nevnímali…