Slovník

Slovník marketingových pojmov, ktorý vám pomôže zorientovať sa v online-marketingovej džungli. Všetky pojmy sú starostlivo popísané a vysvetlené, aby vám pomohli lepšie pochopiť ich význam, prípadne spôsob ich výpočtu a použitia v praxi.

Google Merchant Center

Google Merchant Center je online platforma poskytovaná spoločnosťou Google, ktorá slúži ako centralizované miesto na správu a odosielanie údajov o produktoch pre použitie v rôznych službách súvisiacich s nakupovaním na Googli. Umožňuje nahrať detaily o produktoch, ako sú obrázky, ceny…

Denný rozpočet

Denný rozpočet je základným pojmom v oblasti PPC reklamy. Zohráva kľúčovú úlohu pri správe finančných aspektov online reklamných kampaní. Toto nastavenie určuje maximálnu sumu peňazí, ktorú ste ochotní minúť za svoje PPC kampane za jeden deň. Pochopenie a optimalizácia denného…

Remarketing

Remarketing je účinná stratégia, ktorá zahŕňa zacielenie na používateľov, ktorí už predtým interagovali s webovou stránkou alebo reklamami. Tento prístup umožňuje znovu sa spojiť s potenciálnymi zákazníkmi, čím sa posilní povedomie o značke a zvýši sa pravdepodobnosť konverzií. Prečo je…

Striedanie reklám

Striedanie reklám je dôležitým aspektom PPC reklamy, ktorá zohráva kľúčovú úlohu pri určovaní, ktoré reklamy v rámci kampane sa zobrazia cieľovému publiku. Nastavenie striedania reklám vám umožňuje určiť, ako často chcete, aby sa reklamy vo vašej reklamnej skupine zobrazovali vo…

Súbory cookie

Súbory cookie, základný komponent v oblasti PPC, zohrávajú kľúčovú úlohu pri formovaní prostredia digitálnej reklamy. Cookies  sú kľúčové v PPC kampaniach, ich používanie prináša výhody a sú dôležité pri optimalizovaní kampaní a dosahovaní reklamných cieľov. Čo sú súbory cookie v PPC…

URL adresa

URL adresa, alebo Uniform resource rocator, zohráva kľúčovú úlohu pri spájaní používateľov s online obsahom. Pochopenie princípu a zložitostí URL adries je dôležité pre optimalizáciu kampaní a zabezpečenie efektívnej online viditeľnosti. Čo je URL adresa URL je webová adresa, ktorá určuje…

Vstupná stránka

Vstupná stránka (Landing page) je dôležitým prvkom online marketingu. Predstavuje cieľ, kam sa používatelia dostanú po kliknutí na reklamu. Zohráva kľúčovú úlohu pri premene kliknutí na hodnotné akcie, ako je uskutočnenie nákupu, vyplnenie formulára alebo interakcia s vaším obsahom. Prečo…

Vylučujúce kľúčové slová

Vylučujúce kľúčové slová, alebo negatívne kľúčové slová, zohrávajú kľúčovú úlohu v oblasti PPC. Slúžia ako strategický nástroj na úpravu a optimalizáciu reklamných kampaní. Pochopenie a implementácia vylučujúcich kľúčových slov je nevyhnutná pre všetkých, ktorí chcú zvýšiť výkonnosť svojich kampaní. Prečo…

CTA – Výzva na akciu

Výzva na akciu (CTA) je kľúčovým prvkom v oblasti PPC reklamy. Slúži ako katalyzátor zapojenia používateľov a konverzie. Výzva na akciu je stručné a pôsobivé direktívne vyhlásenie, často prezentované vo forme textu alebo vizuálnych prvkov, strategicky navrhnuté s cieľom vyzvať…

Automatická optimalizácia

Automatická optimalizácia v PPC je inteligentná funkcia poskytovaná rôznymi platformami PPC reklamy. Je navrhnutá tak, aby automaticky upravovala nastavenia kampane, bidingu alebo parametre zacielenia s cieľom zvýšiť výkonnosť kampane na základe údajov v reálnom čase.  Cieľom tejto funkcie, ktorá je…

Newsletter

Newsletter patrí medzi formy e-mailového marketingu, ktorý patrí k priamym formám marketingu. Ľudia sa do newslettera prihlasujú priamo na webových stránkach vyplnením formulárov na prihlásenie alebo počas samotného nákupného procesu. Poskytnú svoju e-mailovú adresu a súhlasia s tým, že budú…

Model AIDA

Medzi dôležité nástroje v oblasti marketingu patrí tzv. model AIDA, ktorý poskytuje usmernenie pre tvorbu marketingových kampaní. Pomocou modelu AIDA môžeme identifikovať, ktoré marketingové stratégie budú najúčinnejšie pri vedení zákazníka na jeho ceste od upútania pozornosti až k akcii.  Model…